Antropologjie

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

La Antropologjie e je la sience sociâl che e studie l'om in ducj i soi aspiets, sociâi, culturâi e fisics. Il concet di culture al è a la fonde de Antropologjie parcè che la culture e je considerade un element fondamentâl de nature umane e de capacitât dal om di pensâ il mont in maniere simboliche, di imparâ e insegnâ i simbui e di gambiâ il mont doprant chescj simbui. Si use dividi la Antropologjie in:

  • Antropologjie fisiche, che si ocupe de evoluzion fisiche dai oms, de gjenetiche des popolazions e des fondis biologjichis ai mûts di fâ umans.
  • Antropologjie culturâl, che studie i compuartaments sociâi, i ordenaments politics, la religjon, e i schemis compuartamentâi des variis comunitâts umanis.

Storie[cambie | modifiche il codiç]

La Antropologjie e nas come un studi sientific de storie, cuant che diviers studiôs a àn començât a pensà di podê cjatâ te storie passade des leçs universâls in mût di podê previodi i disvilups futûrs. Ai timps si jere tal XIXim secul e si pensave che al fos un procès naturâl il passâ di une societât primitive, che e jere restade indaûr, viers une societât avanzade e moderne come che a someavin jessi chês dai pais che stavin colonizant il mont. Cheste idee e je stade superade tal secul vincjesim rivant a une definizion plui amplie come che di Marvin Harris: “la Antropologjie al è il studi de umanitât, dai popui antîcs e modernis e dai lôr stîi di vite”.

Antropolics innomenâts[cambie | modifiche il codiç]