Vladimir Propp

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Vladimir Jakovlevič Propp tal 1928

Vladimir Jakovlevič Propp (Владимир Яковлевич Пропп) (Sant Petersburc, 29 Avrîl 1895 – Leningrât, ai 22 di Avost dal 1970) al è stât un linguist rus.

Propp al à insegnât lenghe e leterature russe e po dopo leterature todescje inte Universitât di Leningrât. Al è stât studiôs dal folclôr e al à dedicât tancj siei studis ae investigazion dai elements des flabis popolârs.

I doi studis principâi di Propp su la composizion, sui elements e su lis lidrîs storichis e culturâls de flabe a son Morfologjie de flabe (Morfologija skazki, publicât intal 1928 a Leningrât) e Lis lidrîs storichis des contis di fadis. Intal prin studi, si propon di classificâ i diviers rams des contis popolars in mût precîs e sientific, identificant lis funzions imutabilis dai personaçs e lis lôr carateristichis fondamentâls su la fonde di une buine documentazion empiriche (cent flabis di Afanasev).

In Lis lidrîs storichis des contis di fadis, Propp si dediche ae ricostruzion de gjenesi de flabe e le met intun plui ampli contest storic e culturâl. Inte flabe e ven individuade la rapresentazion creative e pardabon popolâr di antîcs rapuarts di produzion e des corispondentis manifestazions magjichis e religjosis.

Lis sôs ricercjis lu àn puartât a formulâ chel che al è cognossût tant che Scheme di Propp, che al formalize la struture di une flabe gjeneriche.