Oceanie

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Mape de Oceanie
Posizion de Oceanie tal mont

Oceanie e je une peraule doprade in sens stret par indicâ l'insiemit de Polinesie, Melanesie e Micronesie, une division pôc sientifiche, tirade fûr di Jules Dumont d'Urville intal 1831.

Intal fevelâ comun, e in gjenar in sens plui larc, cun Oceanie si intint il continent che al inclût ancje la Australie e la Gnove Zelande.

Ripartizions internis[cambie | modifiche il codiç]

La ripartizion tradizionâl de Oceanie, doprade ancje dal ONU par dividi il mont in macroregjons, e divît il continent in:

Gjeografs e linguiscj a preferissin invezit une division dal continent in dôs regjons, su la base di criteris gjeografics, botanics, zoologjics e linguistics. Chestis dôs zonis a son:

La part plui grande des tieris fûr de aghe di chest continent a son in Australie, ma si dopre il tiermin Oceanie par fevelâ di chest continent parcè che lis aghis a son impuartantis, e a coleghin i variis tocs.


L'Oceanie al è il plui piçul dai continents e il penultin pe popolazion, prin dome de Antartide.

Regions, stâts e teritoris[cambie | modifiche il codiç]

Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Oceanie

L'Oceanie e je scuasi dute formade di piçulis isulis nazionâls, cun la Australie che e je la uniche di dimension significative. Lis unichis nazions che a àn confins su la tiere a son Papue Gnove Guinee e Timor Est, che a confinin cun l'Indonesie.

Lis nazions de Oceanie a son rivadis a vê nivei diviers di indipendence des vieris potencis coloniâls; o cjatin ancjemò teritoris dipendents come la Gnove Caledonie, teritori di oltrimâr francês o lis Hawaii, stât USA.

Continents de Tiere

Americhis

Eurafrasie

Eurasie

Oceanie


Afriche

Antartic

Asie

Americhe dal Nord

Americhe dal Sud

Europe
Vielis supercontinents: Gondwane · Laurasie · Pangjee · Rodinie