Australie

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Australie
BandiereEmblem
Informazions
NomenanceCommonwealth of Australia
Lenghe ufiziâlinglês (de facto)
CapitâlCanberra
Politiche
Forme di guvierMonarchie Parlamentâr
Cjâf dal stâtElisabete II dal Ream Unît
Cjâf dal guvierAnthony Albanese
Indipendence1901, dal Ream Unît
Jentrade inte ONU1 di Novembar 1945
Gjeografie
ContinentOceanie
Fûs oraridi UTC +8 a +10
Mape dal stât
Superficie
Superficie Totâl7.686.850
Intal mont
% di aghe1%
Popolazion
Popolazion totâl24.768.500 ab.
Intal mont51°
Densitât3,2 ab./km2
Economie
MonedeDolar australian
Consum energjie1,13 kWh/ab.
Domini di prin nivel.au
Prefìs tel. internazionâl+61
Plache automobilisticheAUS
Imni nazionâlAdvance Australia Fair
Fieste nazionâl26 di Zenâr
 

La Australie, uficialmentri Federazion di Australie (Commonwealth of Australia), al è un paîs dal emisferi meridionâl che al inclût la part plui grande dal continent plui piçul dal mont, la Oceanie, la isule de Tasmanie e un ciert numar di altris isulis minôrs intal Ocean Indian e Pacific. I paîs plui dongje a son la Indonesie, Timor orientâl e Papue Gnove Guinee al nord, lis Isulis Salomon, Vanuatu e la Gnove Caledonie a nord-est e la Gnove Zelande a sud-est.

La tiere ferme australiane e je stade abitade di plui di 42.000 agns dai aborigjens australians. Dopo di visitis sporadichis di pescjadôrs dal nord e la discuvierte europeane, fate di esploradôrs olandês intal 1606, la metât orientâl de Australie e fo daspò rivendicade dai britanics intal 1770 e al inizi doprade come colonie penâl, come part de colonie dal Gnûf Gales dal Sud, fondade ai 26 di Zenâr dal 1788. Cun la incressite de popolazion e la esplorazion di gnovis areis, intal XIX secul a forin creadis altris cinc colonis de corone, un grum autonomis.

Il 1 di Zenâr dal 1901, lis sîs coloniis a deventarin une federazion, e nassè cussì il Commonwealth of Australia. Di in chê volte, la Australie e à tignût un sisteme politic liberâl democratic stabil e e reste un Paîs dal Commonwealth. La capitâl e je la citât di Canberra, logade intal Teritori Capitâl Australian (ACT). La popolazion e je sui 21 milions di abitants, concentrâts intes capitâls dai diviers stâts federâi de tiere, ven a stâi Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth e Adelaide.

Cjale ancje[cambie | modifiche il codiç]

Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Australie