Naruhito

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Naruhito

Naruhito (徳仁 Tokyo, 23 Fevrâr 1960) al è il 126° Tennō (imperadôr dal Gjapon).

Il so nom iperial al è Reiwa (biele armonie) e quant che i gjaponês lu mençonin 'e doprin simpri chist nom e mai Naruhito, c'al è il nom secolâr. Fi dal imperadôr emerit Akihito (nom imperial Heisei), al è sucedût al pari il prin di mai dal 2019 e al è stat incoronât 'ntal mês di otobre dal stes an. Quant c'al murarà al vignarà ricuardât cul nom Reiwa (令和), c'al è ancje il nom dal periodo dal so imperi (令和時代 Reiwa jidai).

Biografie[cambie | modifiche il codiç]

Studis[cambie | modifiche il codiç]

Laureât in storie a l'Universitât Gakushūin di Tokyo, dopo vè imparat ben l'inglês al è lât a studià al Merton College 'nte Universitât di Oxford in Ingletiere fin al 1989. Al à publicât li'memoris sul so periodo inglês.


Famee[cambie | modifiche il codiç]

Discendent, secont le tradizion, dal prin imperadôr Jimmu e de dee dal soreli Omikami Amaterasu, al è fi dal imperadôr emerit Akihito e de imperatrice emerite Michiko. So nono al ere l'imperadôr Hirohito. Al à un fradi e une sûr plui zovins, il princip ereditari Akishino e le ex principesse Sayako, che à piardût il titul par vè sposât un omp comun. Intal 1993 al à sposât Masako Owada, fîe di un important diplomatic gjaponês. Il prin di dicembre dal 2001 ajé nassude le lor fîe ugnule, le Principesse Aiko.[1] Par un pôc il governo gjaponês al veve pensât di permeti ancje a li'feminis di là sul trono e cambià le leç che lu permet dome ai mascjos, ma intal 2006 al è nassût Hisahito, il fi di Akishino, fradi plui zovin di Naruhito e so erede al trono. Di che volte il cambiament de leç si è blocât e le principesse Aiko ajé restade fûr de linie di sucession imperiâl.

Curiositâs[cambie | modifiche il codiç]

  • Apasionât di alpinism e trekking, intant c'al studiave in Ingletiere al à scjalat li'montagnis dal Ream Unît.
  • Cultôr di musiche classiche, al sune il viulin e le viole.
  • Intal convit di Oxford indulà c'al durmive quant c'al ere student al veve picjât inte so cjamare un poster di Brooke Shields.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]

  • [1], Activities of Their Majesties the Emperor and Empress
  1. https://www.kunaicho.go.jp/e-about/history/history02.html