Manuela di Centa

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Manuela Di Centa (Paluce 31 di zenâr 1963) e je stade une schiadore taliane, campionesse olimpiche di schi di font.

Vuê e je une politiche taliane.

Manuela Di Centa

Biografie[cambie | modifiche il codiç]

Rivelazion dal schi talian Manuela, daspo vê fat lis categoriis dai zovins, e jentre te Nazionâl taliane a 17 agns. A 19 agns tai Mondiâi di Oslo Manuela e concuiste l'otâf puest e inte categorie juniores e concuiste le medaie di arint. E ven elezude come rivelazion de manifestazion, ma par vie di cualchi incomprension cul president de Federazion taliane e lasse la Nazionâl par tornâ tal 1986 a 23 agns.

Manuela e partecipe a ducj i campionâts fasint simpri miôr: Tal 1982 concuiste le medaie di arint ai Mondiâi Juniores. Intal 1984 e partecipe a lis Olimpiadis tignudis a Sarajevo. Intal 1988 e partecipe a lis Olimpiadis tignudis te citât di Calgary, concuistant il sest puest te gare dai 20 chilometris di tecniche libare. Tai Mondiâi di schi nordic, organizâts in Italie, Manuela e vinç une medaie di arint e trê di bronç. Tal 1992 la prime medaie olimpiche. Un bronç tes Olimpiadis invernâls tignudis a Albertville. Tal 1993 tai Campionâts mondiâi a Falun, in Svezie ancjemò un arint e un bronç.

Le svolte e rive tai Zûcs Olimpics di invier a Lillehammer indulà che Manuela e concuiste cinc medaiis (dôs di aur, dôs di arint e une di bronç)in cinc garis, un record mondiâl, e tal stês an ancje la prime cope dal Mont. Tal 1995 in Canadà a Thunder Bay ancjemò un bronç e un arint e a 33 agns le seconde cope dal Mont.

Tal 1996 Manuela e vinç la Medaie Hollmenkollen, un dai plui prestigjôs riconossiments par une fondiste, medaie che nissun talian al veve vinçût. Tal 1997 Manuela e ven premiade cul premi "Sportivo Più", uniche femine adun cun Annarita Sidoti. L'ultin premi al è stât la medaie di bronç tes Olimpiadis invernâls a Nagano (Gjapon)

Daspò Manuela e lasse la ativitât sportive.