Kick-boxing

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Combatiment di kick-boxing
German Open 2010

Il tiermin kick-boxing o pugjilât cui pîts designa un complès di disziplinis o sports di combatiment che dopran i pîts e i pugns. In particulâr e je une des disziplinis di Boxe pieds-poings che sviluparon prin i gjaponeses e daspò i nordamericans.

A mediâts dai agns sesente il gjaponês Kurosaki, praticando di Karate Kiokushinkai, al à viazât a Tailandie scuvriendo il pugjilât tailandês. Ae sô retorn al Gjapon al à dezidiât messedâ lôr tecnichis di Karate cun lis dal Muay Thai, suprimiendo i golpes di cod e rodile, cussì al à naziât un gnov sport clamât par kick (patejâ) boxing (boxeâ).

Tra i no gjaponeses che plui sucess àn consiguit, destacan il francés Christian Guillaume, che tal 1969 al à consiguiât cuatri vitoriis e dos nuls; e l'american Benny "The Jet" Urquidez, che il 1977 al à ganât Tatsuyuki Suzuki in cuatri asalts.

Il 1973 Urquidez e Howard Hanson crearon la W.K.A. (Asoziazion Mondiâl di Karate), cambiante agns daspò la "K" di karate de di Kick-Boxing.

I campeons plui cognossids a son Rob Kaman, Benny Urquidez, Dennis Alexio e Ernesto Hoost.

Reglamento[cambie | modifiche il codiç]

I golpes di pugn e gjambe (pidade) a son autorizâts di incime de cinture, i barids e i low kicks (golpes cun la gjambe al muslo) ancje a son autorizâts.

I combatiments amateurs si celebran in trê asalts, e i professionâls pasan dai cinc asalts; 10 in campeonats d'Europe e 12 tai campeonats dal mont, cuntun scans d'un minut tra asalts.

I golpes cun la gjambe al musl (low kick) solin marcâ la diference tai combatiments.

Indumentaria[cambie | modifiche il codiç]

Pantalons (larcs o corts), guants e protetôrs de boce e i gjenitâls; tai combatiments femenins deben traer protetôr di pech e botins (opzionâls tai professionâls).