Bundesrat

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Il Bundesrat (/ˈbʊndɛsˌra:t/), o Consei federâl, al e l'organ costituzionâl legislatîv de Republiche Federâl di Gjermanie,un dai cinc organs costituzionai dal Paîs:il President federâl,il Guvier federâl,il Bundestag e la Cort costituzionâl federâl.Il so scopo al e di rapresentâ i singui länder dentri la federaziôn.

Bundesrat
Logo dal Bundesrat
Stât: bandiere Gjermanie
Istituzion: 23 Mai 1949
President: Daniel Günther

dal 1º Novembar 2018

Prim

Vice-president:

Michael Müller

dal 1º Novembar 2018

Numar

membris:

69
Sielis spetantis par ogni Bundesland cun lis coalizions di ognun.
Sede: Cjamare dai Siôrs di Prusie
Indirizi: Herrenhaus - Leipziger Straße 3-4
Sit: www.bundesrat.de/[1]

Storie[cambie | modifiche il codiç]

La so sede ai e in te Herrenhaus(Cjamare dai Siôrs) prusiane a Berlin in Leipzigerstraße.Prime da unificazion la so sede a ere a Bonn fin tal 1996,par poi spostasi a Berlin cun la prime sedude tal 2000.Costruide tal 1904 a ven doprade prime come sede de Asemblee dai Consei dai lavoradors e dai contadins dal 1918 al 1919 e poi come Consei di Stât Prusiân.Dal 1933 al 1945 al ven doprat tant par l'aministrazion nazionalsocialiste e da Hermann Göring come sede dal Ministeri da Aeronautiche.

Dopo la Seconde guere mondial l'edifici al fo gravementri danegjat ed in seguit fo sede da Academie des Scienzis de Republiche Democratiche Todescje. Dopo la decisiôn di trasferì la sede dal Bundesrat a Berlin, la Herrenhaus fo sotoposte a une complete ristruturazion dal 1997 al 2000.

Informazions gjenerals[cambie | modifiche il codiç]

La Leç Fondamental de Republiche Federâl di Gjermanie a stabilis che second l'articul 50 il Bundesrat al e l'organ cun cui i singui länder a partecipin al podè legislatîv e a la aministrazion dal Stât federal e das questions relatives a la Union Europeane.Viodut che al e considerât un organ di impuartance federâl,duç i siei provediments a son aplicâs a nivel federâl e non in te organizaziôn dai singui länder.

Il Bundesrat inoltre a nol pues jessi considerât la seconde cjamare di un bicamerâl cun il Bundestag parce che il Bundesrat a nol ven elet a sufraç universâl come il Bundestag e che i so membris a son vincolâs dal mandât ricevut dai guviers dai länder.

La particolâr posizion dal Bundesrat a e stade riconosciude da Cort Costituzionâl federâl che in une sentence dal 1974 ai a affermât che:

Secondo il dettato costituzionale il Bundesrat non è la seconda camera di un organo legislativo unitario, che prende parte in modo paritetico con la "prima camera" al procedimento legislativo. (BVerfGE 37, 363)

Il Bundesrat a nol'e dunque un organ dotât di un podè legislatîv plen in quant la so funzion legislative a e limitade a determinats setors, individuats da Leç Fondamentâl.

Second l'articul 51 de Leç Fondamental il Bundesrat al e compost dai rapresentants dai länder delegats dai singui guviers.Ogni land al e rapresentât da un numar di membris determinât dal numar de popolazion dal land in question e nissun land al pues ve plui di 6 rapresentant e mancul di 3 rapresentants.La definitive ripartizion das rielis ai e stade decidude tal 1990 e si compon cussi:

Abitants Rapresentants Bundesland
< 2 milions 3 Bremen

Amburc

Mecklenburg-Pomeranie

Saarland

2-6 milions 4 Berlin

Brandeburc

Renanie-Palatinât

Sassonie

Sassonie-Anhalt

Slesie-Holstein

Turingje

6-7 milions 5 Assie
> 7 milions 6 Baden-Württemberg

Baviere

Basse Sassonie

Nord Ren-Vestfalie

In te imagjine a son ilustradis lis coalizions politichis che a son al guvier dai länder in forme tabelâr e in forme di mappe.

Zusammensetzung des deutschen Bundesrates