8° alpins

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

L' 8° alpins al è un reziment di alpins, une vore impuartant pe storie dal Friûl; une volte difat, tant che ducj i reparts alpins, al jere a reclutament regjonâl, e i siei elements a vignivin da dute la Piçule Patrie.

Ornament dal 8° alpins

La nassite[cambie | modifiche il codiç]

Nassût ai 1 di Otubar dal 1909 cui bataions Cividât, Glemone e Tumieç, za tal 1911 al cjapà part, cul bataion Tumieç, ae vuere di Libie, meretant dôs medais di arint al valôr militâr.

La prime vuere mondiâl[cambie | modifiche il codiç]

Dilunc la prime vuere mondiâl al fo impegnât sù in Cjargne e in Trentin e, daspò de rote di Cjaurêt, su la mont Grappa.

La seconde vuere mondiâl[cambie | modifiche il codiç]

Incuadrât te division Julie, tai agns 1940 - 1941 al combatè tes campagnis di Grecie e Albanie, e par chestis campagnis al vignì decorât cun la medaie d'aur al valôr militâr. Finide la campagne di Grecie però, biel che il reziment al tornave a Udin vie mâr, la nâf Galilea, che e traspuartave il bataion Glemone, e fo mandade a font di un somergjibil inglês e 872 alpins (di plui o mancul mil che a jerin tal bataion), daspò jessi sorevivûts a lis batais, muririn inneâts tal mâr Adriatic. Tal 1942, une volte rivât a Udin, il reziment dopo cualchi mês, al fo mandât in Russie, cjapant part ae disastrose ritirade di Russie dal 1943, là che a muririn un grum di alpins, par grant part furlans. Par il valôr dimostrât dai siei alpins te campagne di Russie, al reziment e fo concedude une seconde medaie d'aur al valôr militâr. Dopo dai acjadiments dal 8 di setembar l'8° alpins al fo disfat.

Vuè[cambie | modifiche il codiç]

Finide la vuere, tal 1946, il reziment al vignì riconstituît. Al dì di vuè l'8° Alpins al è dislocât a Cividât e Vençon.