Vulpes corsac

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Il Corsac (Vulpes corsac Linnaeus, 1768), cognossût ancje come volpe des stepiis, al è un volpe Aziatic di dimension medie diffondût tes stepiis centrâls dal continent. Cualchi volte al ven clamât ancje "volpe di sabie", ma chest non al pues puartâ in ingan, stant che cussì a son clamadis ancje altris dôs speciis, la volpi di sabie tibetane e la volpe de Rüppell. Al è menaçât di jessi caçât par la sô pel.

Taxonomie[cambie | modifiche il codiç]

Il corsc al apparten a un clade oltartic di volpi, comprindût ancje la volpe rosse, la volpe veloce e la volpe artide, dutis similantis tal aspiet. Dut câs, il parent plui dongje dal corsac al è probabilment la volpe des sabis tibetanis. sô antenate direte e je considerade la estinte Vulpes praecorsac, che e viveve in Europe centrâl ai prins dal Pleistocene[1]. I fossili di corsc plui antîcs a risint al Pleistocene metât e a indicaran che une volte la specie si spinse a ovest fin a Svisie e a sud fin a Crimie.

A son cumò ricognossudis trê sottospecis di corsac:

  • V c. Corsica Linnaeus, 1768 (Cazakistan setentrionâl e Siberie meridionâl);
  • V.c. kalmykorum Ognev, 1935 (Uzbekistan dal Nord e regjon dal Caucasi);
  • V.c. Turkmenica Ognev, 1935 (Uzbekistan meridionâl, Turkmenistan, Cine, Mongolia e regjons vicinis).

Descrizion[cambie | modifiche il codiç]

Il corsc al è un volpe di dimension medie, cun une lungjece cap-corp di 45-65 cm e une code di 19-35 cm.  Lis adults a pesin 1,6-3,2 kg. La pel e je di une colôr variabile dal griç al gjallastri, cun regjons inferiôrs plui clars e disegns plui clars su la bocje, la ment e la gola. In timp di vinâr, il mantul al devente plui gròs e seriôs, e al cjape une tonalitât griie-palç, cuntune linie plui scure dilunc dal dorss.

Conservazion de specie[cambie | modifiche il codiç]

Corsac tal so mantel estif.

Al è in graf dificultat:A son rimastis cirche 30.00 esemplars,eal è façil di cjapa.