Torremaggiore

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Torremaggiore al è un Comune taliane di 16 474 abitants de Province di Foggia in Puglie. Il so territori al jere stât l'ingrès di un Monasterio di Sant Pieri di regule bienedetine, il Munistir de Terrae Maioris al jere un dai lis atôrs de storie dai secui: si stimave al mancul dal XI al XV secul d.c.

Cjistiel antic di Torremaggiore

Geografie fisiche[cambie | modifiche il codiç]

Territôr[cambie | modifiche il codiç]

La citât e je situade sù su un cuei a 169 m dal livel dal mâr.

Il comun al è inserît te zone 2 de classificazion sismiche[1] dai comuns italians.Al sons pussibil taramots fuartis in cheste aree.

Tra lis events sismiscis storicamentri plui impuartants al va ricordât il tierramont de Capitanât dal 1627, che al rasà a tiere Torremaggiore e lis comunis de viers provocant centenârs di muarts (diviers miliais in dute la regjon de Capitanate).

Events climatics:

  • Tal mês di Jugn dal 1999 la citât e fo colpide di une trombe di aer cun vents che a superarin i 150 km/h causant tancj danis a lis abitazions e tancj ferîts. 
  • Ai 25 di Jugn e tai dîs dopo dal 2007 il paîs al fo colpît di une ondade di calôr straordenarie dal Nord Afriche che e à causât un aument des temperaduris fin a 46 °C. 
  • Tal mês di Fevrâr dal 2012 il paîs, come il rest de Europe, al fo colpît di une forte scjase di aria frêt di Russie che e à fat scjampâ lis temperaduris sot di zero, a jerin vignûts 20 dîs di fred cun acumulazions di neve di 40-50 cm cun temperaduris minims fin a -9 °C.  

Storie[cambie | modifiche il codiç]

La storie de citât e je legade a chê dal monastîr benedettin di Terra Maggiore (Tiere magjor iere), clamât tai documentis "Monasterium Terrae Maioris"[2] e al borc medievâl di Castel Fiorentino (o Fiorentin di Puiglie), i çui rudimentis si cjatin in agro di Torremaggiore a 10 km dal abitat à la strade provinciale San Severos-Cjastelgnuf de Daunia. In agro di Torremaggiore a son situâts lis rudis dal antic borc, une vuelte sede de une omonim diocesi e il Cjasâl di Dragonara.

Stauferstale lis ruinis di Castel Fiorentino

Cjaste di Fiorentino[cambie | modifiche il codiç]

Onorificis[cambie | modifiche il codiç]

Titul di citatModel:Onorificenze

Monuments e sots di interès[cambie | modifiche il codiç]

Un cartel antîc: a sinistra il cjistiel ducâl

Architeturis religjôs[cambie | modifiche il codiç]

Santuari di Marie SS. de fontane[cambie | modifiche il codiç]

Il santuari al ven di une antica capele rurale cun anexe fontane publiche, costruidis ator dal X secul dai benedettins di San Pieri. Vuê al rapresente il lûc di culte religjôs plui antîc che al è a Torremaggiore. In origjin dedicât a la Madone dal Arc, al è stât ristruturât tal Secul XVI dal duc Giovan Francesco de Sangro e dopo, a spese dai fiedelis, intal 1830 e intal 1894. Intant dai lavôrs di ampliament eseguîts jenfri il 1916 e il 1920 al à cjapât l'aspiet neo-romanic, a firme dal architet Ettore Lanzinger. Al à sotpurtât a imponents e discuviers lavôrs di restaure tai agns 1973-1976, che a àn mudât profondamentri l'interior te parrocât di Mons.Francesc M. Vassâl. Si ven venerâ un affresc, presumibilmente dal secul diesim, che al mostre La Madone cun i sants Francesc di Assisi e Antonio di Padova, come ancje il simulâr de Vergine dal 1897.

A l'increment culturâl, verificât fin a metât dal secul XIX, al corispuindè un grant afluent di "ex vot", costituît in gran part di ogjets d'aur e di argjent, e di tabele di voto tipiche dai santuaris de Italie meridionâl. La erezion de glesie parocje, fate tal 1944, e à contribuît al aument de faste des celebrazions in onôr de Vergjine de Fontana. Testimòni di cheste ascension e je la elevazion de glesie a santuari diocesiâl tal 1960 e la incoronazion dal simulâr de Madone e dal Bambin cun diadems di aur il 23 di Otubar dal 1983 di opera dal cardinal Rubin.

  1. Classificazione sismica
  2. Error on call to Template:cite web: Parameters url and title must be specified.