Taramot dal Molise dal 2002

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Il taramot dal 2002 intal Molise al fo un sisme che al è sucedût tra il 31 di Otubar e il 2 di Novembar 2002, cun epicentri situât intale Province di Campobasso intalis comunjis di San Giuliano di Puiglie, Colletorto, Santa Croce di Magliano, Bonfro, Castellino del Biferno e Provvidenti..

Epicentri dal Taramot,San Giuian di Puglie

Il scjalp plui violent di dutis, a lis 11:32 dal miercus 31 di Otubar, al à vût une magnitudinee di 6,0 grâts de magnitudi moment, cun efiets corispondents al VIII-IX grât de scjale Mercalli. Intant dal tiermin si è crollât une scuele a San Giulian di Puiglie: 27 fruts e une insegnantine a son muarts intal crol dal Solaio. Lis indagjinis judiziâls, puartadis a fin dal procuratôr de Republiche tal tribunâl di Larino,Nicole Lagrone, e finidis in un procès, che a àn stabilît che il crol de scuele al jere stât determinât di responsabilitâts umanis: construttôrs, progjetôrs, tecnic comunâl e sindac de epoche a son stâts difinitivament condannâts dal tribunâl di cjassazion il 28 di Zenâr 2010[1].

Dôs altris personis,do Donis di Cjastellin Dal Biferni a son muarts in circostancie diviersis tal timp dal tierminie.... Cirche 100 a son stâts ferîts e 3.000 disflusâts te province di Campobasso. Ancje te Province di Foggia a jerin numerôs dislocâts e une decine di comunis a riportaient danis impuartants a edificis storics e abitazions.

Map dal taramot

Prin scoltament[cambie | modifiche il codiç]

inTe gnot tintal il 30 e il 31 di Otubar 2002 a son stadis zae sintudis trê scjampaments di sisme, di cui il plui fuarte a lis 3:27 (magnitût 3,5 de scjale Richter, IV-V grât de scjale Mercalli).

Il scoltament plui Puarte al è stât fat a lis 11:32 di zornade dal 31 di Otubar dal 2002 te zone dal Baris Molise, situade a nordest de province di Campobasso e comprese tra i Monts Frentani e la val dal Fortore: al à vût une durade di 60 secontis e al è stât percepît distintementri in dute la Molise, in Capitanât, inte Province di Chieti, e al è vignût percepît fin aes Marche, a Pescara, Rome, Napoli, Bari, Benevento, Materie, Brindisi, Potenza, Salerno e Taranto.

A San Giulian di Puglie, comun dongje l 'epicentri (localizât jenfri Campobasso, Larin e l'Appennino Daunre, inte Province di Foggia), pal timp dal secoltâ il sunnâl di coperture di une part dal edificie scolastic "Francesco Jovine" che al cjape dentri scuele materne, elementâr e medie al si scjampà su lis partie disore: sot dai macjins a son restâts intrapolâts inte struture 58 fruts, 8 insegnants e 2 bidellis.

Altris scoltis[cambie | modifiche il codiç]

Une fotografie che e mostre i dâts riportâts de glesie mari di San Pietro in Vincoli (Castellino del Biferno), pal secont scoltament dal 1 di Novembar 2002 e l'intervent di rimuzion des campanis.
  1. Cassazione su crollo di s.Giuliano: sì condanne, pene da ridefinire.ANSA. Cronaca. 28 gennaio 2010.