Scandinavie

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Mape de Scandinavie

La Scandinavie e je une regjon gjeografiche, storiche e culturâl de Europe dal Nord. De metât dal secul XIX, cun cheste peraule si à scomençât a intindi la regjon culturâl che a fasin part la Danimarche, la Svezie e la Norvegje. La peraule je doprade par mostrâ i fuarts leams storics, culturâi e di lenghe. Dal pont di viste gjeografic,la sô definizion no a nuie ce viodi cu le penisule scandinave.

Ancje se la Scandinavie e je costituide nome in bande dal Norden (i paîs dal Nord) che a fasin part ancje le Finlande e la Islande, i teritoris de isulis Âland, lis isulis Fær Øer e la Groenlande, la peraule "Scandinavie" e ven doprade par erôr par intindi il "Norden". In particolâr:

  • in tai paîs di lenghe todescje, tai paîs de Scandinavie e je comprindude la Finlande, ma e je lassade fûr la Danimarche (sarês pui coret fevelâ di Fennoscandie)
  • tal Ream Unît, te Scandinavie a son comprindudis ancje la Finlande,la Islande e la Groenlande (in chest câs,al sarês pui coret fevelâ di "Paîs dal Nord".

La peraule Scandinavie a la sô origjin dal non de dee nordiche Skadi, dee dal Invier, de nêf e de cjace. Il non latin de regjon al è Scandia.

Model:Commonscat