Provincie di Triest

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Provincie di Triest
Steme de provincie
Non ufiziâl: Provincia di Trieste
Tržaška pokrajina
Regjon: Friûl-Vignesie Julie
Cjâf lûc: Triest
Superficie: 212 km²
Abitants: 236.512 ab.
Densitât: 1.115,62 ab./km²
Comuns: 6 – liste
Targhe: TS
Sît istituzionâl

La provincie di Triest (Provincia di Trieste par talian, Tržaška pokrajina par sloven) e je la plui piçule provincie de Italie e de regjon aministrative Friûl-Vignesie Julie.

Gjeografie[cambie | modifiche il codiç]

Confins[cambie | modifiche il codiç]

La provincie di Triest e confine a Nord cu la Provincie di Gurize, a Est e a Sud cu la Slovenie, e a Ovest e je bagnade dal Mâr Adriatic (Marine di Triest).

Teritori[cambie | modifiche il codiç]

Il teritori al è prevalentementri colinâr, cun cuestis altis e cretosis. La provincie e je scuasit dal dut comprendude tal comprensori dal Cjars.

Storie[cambie | modifiche il codiç]

Tal XVIII secul, vie pal ream di Marie Taresie di Austrie, il teritori al cognossè un progressîf aument dal trafic maritim par vie de istituzion dal puart franc.

La vignude dal esercit di Napoleon, tal 1809, e puartà la citât di Postumie a comandâ un gran toc dal teritori; dopo de Restaurazion, invezit, la provincie e scomençà a jessi comandade diretementri dal Imperi Austri-Ongjarês.

La vitorie taliane te Prime vuere mondiâl, e il conseguent tratât di Rapallo, a permeterin il passaç al Ream di Italie, fin ae fin de seconde vuere.

Dal 1947 al 1954 la provincie di Triest e fo dividude in doi tocs, clamâts zone A (corispondent ae atuâl estension aministratve) e zone B (la bande nord-ocidentâl de penisule istriane). Il tratât di Osimo al definì i gnûfs confins - ancjemò atuâi - jenfri la Italie e la inalore Jugoslavie.

Economie[cambie | modifiche il codiç]

Popolazion[cambie | modifiche il codiç]

Inte provincie di Triest a vivin cirche 236 mil abitants, scuasit ducj tal cjâflûc. Il secont comun plui grant al è Mugle, con 11 mil residents.

Lenghis[cambie | modifiche il codiç]

Il sloven al è doprât des publichis aministrazions par tutelâ ducj i citadins di marilenghe slovene. A son rilassadis, daûr di une specifiche domande, anche cjartis di identitâts bilengâls, par talian e par sloven.

In uns comuns e je doprade ancje segnaletiche bilengâl.

Viôt ancje[cambie | modifiche il codiç]

Leams[cambie | modifiche il codiç]