Libri di Deuteronomi

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Carton dal Deuteronomi inte "Bibie di San Pauli"

Il Deuteronomi al è il cuint libri de Torah ebraiche e de Bibie cristiane. Al fâs part dal Pentateuc e partant dal Vecjo Testament.

Origjin[cambie | modifiche il codiç]

Il non al ven fûr de Setante greche, "Deuterònomion", fat di "dèuteros", secondo, e "nòmos", legge. Partant al significhe "seconde Leç" o ripetizion de Leç.

Nonostant il non chest libri nol è une ripetizion de Leç, ma ben une spiegazion de Leç e al incitave i israelitis a amâ il Diu e a obedî par jentrâ inte Tiere Prometude.

Il scritôr di chest libri al ven ritignût jessi Moisès come i precedents cuatri libris dal Pentateuc.

Une des plui vigorosis testemoneancis a sostegn de autenticitât di Deuteronomi, e je propit che di Jesus. Al inizi dal so ministeri, lui al fo provât trê voltis dal Diaul e lui al rispuindè par trê voltis: "Al è scrit" riferintsi a precîs pas di Deuteronomi.

Contignût[cambie | modifiche il codiç]

Il prin discors di Moisès al è une introduzion storiche di chel che al seguìs e al ricuarde ai israelitis che e dovevin cjapâ paronance dal pais prometût a Abram, Isac e Jacop.

Moisès al dâ grande impuartance a la Leç, ricuardant di no zontâ ni di gjavâ nuie ai comants di Diu.

Intal secont discors al ribadis la ubidience a la Leç che a devi saltâ fûr dal cûr e no par fuarce. Al motive specifichis leçs che i israelitis a varan di osservâ une volte che a saressin jentrâts inte Tiere Prometude.

Intal tierç discors Moisès al met in vuardie des conseguencis de infedeltât, parfin che a saressin stâts sparniçâts e disterminâts dal pais.

Intal cuart discors al ven concludût un santissimât zurament cun Diu.

Moisès al sa che a nol rivarà inte Tiere Prometude, partant cumò al incariche Josuè par vuidâ il so popul. Dopo vê viodude la Tiere Prometude dal mont Nebo, Moisès al mûr.

Utilitât[cambie | modifiche il codiç]

Nus insegne cuai che a son i impuartants principis che a stan a la fonde de leç di Diu.

Tancj servidôrs di Diu de epoche cristiane e prime di che cristiane a tirarin fûr istruzions e incoragjament dal libri di Deuteronomi e chest al vâl ancje par no vuê.

In dut il libri al ven metût in risalt il concet che si devi adorâ dome Diu e lui sôl.

Il so contignût nus permet di comprendi miôr il Ream di Diu.