Lat

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
une tace di lat

Il lat al è un aliment licuit fat des glandulis mamifaris des feminis dai mamifars. Al covente par dai di mangjâ ai pumars di mamifar al inizi de lôr vite.

Ae fin de gravidance lis glandulis mamifaris no fasin ancjemò lat ma la caiostre. Il lat al ven dome dopo cualchi dì.

Fin de antighitât l'om al à imparât a doprâ il lat di animai come la vacje, la piore e la cjavre. La nassite dal arlevament al è stât un dai salts impuartants inte storie de civiltât umane.

Derivâts dal lat doprâts te alimentazion umane a son la spongje, la pane e il formadi. Bisugne zontâ che fin cuant che si bêf lat o mangje formadi cun moderazion a si vîf miôr che cuant che si dopre masse in te nestre alimentazion. Un grum di studis sientifics e an provât che contrariementri a ce che le industrie dal lat nus à insegnât, che il lat a nol siervìs à evitâ le arteriosclerosi ma al contrari al aumente i problems di fraturis dai vues. Daspò, lis statistichis nus mostrin clarementri che in Svuezie, il paîs che al consume plui lat tal mont, al é ancje il paîs indulà che a 'nd é plui fraturis dai vues. Une altre statistiche clare a é chê dai cinês de Cine e chê dai cinês ocidentalizâts di Hong Kong, Americhe e vien indenant.Dulà che no doprin il lat, a si vîf plui a lunc e no 'nd é problems di fragjilitât dai vues.Anzit, come a Okinawa in Gjapon a si rive a vê il 20% di centenaris. Il bevi lat, seont un studi fat sù 40 agns dal miedi [Campbell], al sarès le cause dai tumôrs, dal cholesterôl e dai problems di prostate che deventin simpri plui impuartants in tai paîs ocidentâi soredut par vie de alimentazion industrializade o no, ma simpri o masse grasse o masse ricje di proteinis anemâls.

Model:Commonscat