Joseph Franklin Rutherford

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Joseph Franklin Rutherford al è nassût ai 8 di Novembar dal 1869 intal Missouri, tai Stâts Unîts di Americhe, di gjenitôrs batiscj. Al è cognossût soredut par jessi stât il secont president de Watch Tower Society, la organizazion legâl doprade dai Testemonis di Jeova.

La vite[cambie | modifiche il codiç]

A sedis agns al frecuentà la universitât e par mantignîsi a si fasè fâ un prestit di un amì. Finîts i studis di leç a vincj agns al jere avocat cun l'incaric di assisti ai procès inte 14me Circoscrizion Judiziarie dal Missouri. Intal 1892 al otignì la abilitazion par esercitâ la profession di avocat.

Une dî, biel che al lave a vendi libris intune zone rurâl par mantignîsi a scuele, al colà intun riul glaçât e al fo cuasi par murî. Di chê volte a si impegnà a scoltà ducj chei che a levin a vendi libris.

Une dî a passarin pal so ufici doi predicjadôrs dal pastôr Russel che ufrivin dai libris e, par tignî fede a le so promesse, ju cjolè. Dopo vêju lets al decidè di fâ part di che organizazion.

A si batià come Testemoni di Jeova ( in che volte a si clamavin "Students biblics") intal 1906 e un an dopo al deventà consulent legâl de Watch Tower Society, la societât di Russel, al cuâl i sucedè ae so muart. Intal 1918 insiemit a cualchi so stret colaboradôr al fo condanât a vincj agns di galere jessint declarât colpevul di complot. Intal març dal 1919 al fo liberât, completementri libar di ogni acuse.

Dopo vê dât un rimarchevul impuls a la organizazion e a la opare di predicazion, al mûr intal Zenâr dal 1942, cjonçât da un cancar.