Cimolais

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Cimolais
Non uficiâl par talianCimolais
ProvinciePordenon
Altitudin651 m s.n.m
Superficie101 km²
Popolazion465 ab.
Densitât5 ab/km²
FrazionsSan Florean
Comuns confinantsClaut, Domegge di Cadore (BL), Nert e Cjas, For Disore (UD), Perarolo di Cadore (BL), Pieve di Cadore (BL)
CAP33080
Prefìs telefonic0427
PatronBeade Vergjine Marie 15 di Avost

Cimolais (loc. Thimolei) al è un comun di 465 abitants e al fâs part de provincie di Pordenon. Gran part dal teritori comunâl al è comprendût tal Parc naturâl da lis dolomitis furlanis. In tal comun di Cimolais si cjate il famôs Cjampanili di Val Montanaja, un dai pui biei cjampanii di cret dal mont. Schiriis di alpiniscj lu an rimpinât dal 1800 in ca. Tal teritori di chest comun si cjate la cime plui alte da la regjon dopo dal Colians, venastai Cime Preti. La Cime dal Duranno e il comprensori dai Preti a son fra lis monts alpinis plui bielis e salvadis des Alps talianis orientâls. I lastrons da Cima Preti e la ponte a bec dal Duranno a si cognossin de bande de Val Celine e da Val de Plâf. Une vision ce tant biele si pues viodile cun comoditât di Pian Pinedo. Paradîs par i alpiniscj, i rimpinadôrs e cjaminadôrs di mieze Europe, la Val Cimoliane e partìs dal centri di Cimolais e si slungje dentri ta li monts par cutuardis chilometris. Lis Dolomitis furlanis, i spalts di monfalcone-toro,la cime Preti e Duranno, malghis e caseris di ogni fate, a rindin chest puest un dai pui salvadis e naturalmentri conservâts puescj dal mont. A prest, il comprensori dal Cjampanili di Val Montanaja al dovarès rientrâ tal patrimoni naturâl dal Unesco.

Ce viodi a Cimolais:[cambie | modifiche il codiç]

  • La fatorie didatiche di pinedo ([1]). Laboratoris par la produzion dal formadi, dal pan; centri pe autoproduzion di energjie da lens e dal vint ( piçule pale eoliche e centrâl di riscjaldament a lens)
  • La Val Cimoliane, il Cjampanili di Val Montanaja, il Ricès Pordenon e vie indenant

Cemût rivâ[cambie | modifiche il codiç]

  1. Di Udin - Spilimberc fin a Montreâl e podopo sù in val Celine
  2. Dal Venit, si jes de autostrade a Belun e si va viers Longaron. Da chi in direzion Nert/Dighe dal Vajont, Nert, Cas, Pas San Svualt, Cimolais