Malghe

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
(Indreçât ca di Alm)

Une malghe, cognossude encje cui sinonins cjasere e alme, e je une struture che e si cjate intes monts e e à funzion di ricovar par personis e animâi. E je doprade soredût intal periot istîf, cuant che trops di bestiis pe produzion a vegnin puartâts apont in alte cote. Cuant che i pastôrs, o malgârs, a fasin chest, al si dis che a menin il besteam par cjamâ la mont. Propite parcè che a àn di ospitâ par dute la stagjon cjalde i animâi di pascul, lis almis a son cengladis di gruessis superficis di passons, che in chest ambit a vegnin clamadis cjampeis.

Une classiche alme. "Casera Vedorcia", inte zone dal Cjadovri.

Etimologjie[cambie | modifiche il codiç]

I tre sinonins a àn diviersis derivazions: malghe e je la peraule plui antighe, tant che e ven atestade ae epoche prelatine [1], tipiche des cjacaradis alpinis; cjasere e ven invenzit dal tart latin casearia [2]. La ultime variant, alme, e je un prestit rivât dret dal todesc Alm, esit strupiât di Alp [3].

Carateristichis[cambie | modifiche il codiç]

L'at di menâ i animâi a cjamâ la mont al è cetant comun soredut inte zone des Alps. I trops che par solit a si cjatin a son bovins, ma al è encje pussibil viodi cjaprins, ovins, mus evi. Tipics a son i prodots di malghe, sicu formadi, lat e latisins varîs e grassinis.

Notis[cambie | modifiche il codiç]

  1. http://www.treccani.it/vocabolario/malga/
  2. http://www.treccani.it/vocabolario/casera/
  3. https://www.duden.de/rechtschreibung/Alm