Setemane

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!

La setemane (dal latin septimana) e je une unitât di timp, plui lungje dal e plui curte dal mês; inte maiorance dai calendaris modernis e dure 7 dîs. Cheste e je dome une convenzion, che a ven probabilmentri dai Babilonês, parcè che la setemane no je leade ae astronomie. Tal calendari gregorian a son 52 setemanis in un an.

Inizi de setemane[cambie | modifiche il codiç]

Il standard ISO 8601 al specifiche il lunis come il prin dì de setemane. Cheste e je la norme in cuasi ducj i paîs dal mont; in Portugal, Brasîl e in cierts paîs anglosassons (come i Stâts Unîts e il Ream Unît), la setemane e scomence invezit di domenie.

Inte Bibie ebree la prime zornade de setemane e je la domenie, ven a stâi chê dopo dal Sabbath, dì di polse di ogni lavôr; chest e je ancjemò vuê la usance in Israêl. Tai paîs islamics invezit la zornade di fieste al è il vinars.


La setemane intai calendaris rivoluzionaris[cambie | modifiche il codiç]

In cualchi calendari rivoluzionari, ven a stâi vignûts fûr di une rivoluzion, la durade e il non de setemene e cambiavin: