Poseidon

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Inte religjon greghe antighe, Poseidon (par grêc Ποσειδῶν) al è il diu dal mâr, dai cjavai e, inte sô acezion di Scjassetiere, dai taramot. Divinitâts similis a Poseidon dal mont antîc a son stadisRodon inte mitologjie iliriche, Nethuns inte mitologjie etrusche e Netun in chê romane.

In so onôr a vignivin celebrâts i zûcs Istmics.

Poseidon al jere fi di Cron e Ree. Daûr des tradizions al è calcolât mo il fradi grant mo il fradi piçul di Zeus. Al pâr di siei fradis e sûrs al è stât divorât dal pari, che lu à gomitât cuant che al è stât costret di Zeus, l'ultin nassût, rivât a scjampâ dal gjenitôr teribil. Zeus insiemi cun siei fradis e sûrs, cui Ecatonchirs, cui zigant e cui ciclop al à batût Cron e i Titans, e i à gjavât il podê. Parciertis variantis de liende Poseidon al è stât arlevât e tirât sù dai Telchins te isule di Rodi, e de fie dal Ocean, Cefire, te stesse maniere che Zeus al è stât tirât sù dai Coribants a Crete. Cuant che dopo si à decidût di dividi il mont in trê reams, Zeus al à vût il cîl, Ade il mont soterani dai muarts, intant che a Poseidon i àn tocjât il mâr e lis aghis.

Inte Odissee Poseidon al fâs une part impuartante par vie dal so odi par Odisseu, dovût al fat che l'eroi al à svuarbât so fi, il ciclop Polifem. La smare di Poseidon e impedìs par tancj agns a Odisseu di tornâ a Itache.