Ordenadôr personâl

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Un ordenadôr personâl (o ben personal computer, doprant il tiermin inglês) al è un ordenadôr che al è pensât apueste par l'ûs di bande di un singul utent, pluitost che di un grop di utents. Une volte, par indicâ cheste funzion si preferive la peraule micro ordenadôr.

Carateristichis[cambie | modifiche il codiç]

L'ordenadôr personâl al è dispès metût in confront cun i mainframe, ven a stâi ordenadôrs a cui a acedin plui utents diviers par mieç di terminâi remots. Vuê cun cheste espression si intindin in gjenar ducj chei ordenadôrs destinâts a utents normâi, piçui uficis; ogni tant la si dopre ancje par riferîsi dome a lis machinis "IBM compatibilis". La aziende americane IBM e fo difat la prime a doprâ la peraule pai siei prodots, par diferenziâju di chei de concorince, che no jerin tant espandibii: in cheste ultime definizion no son tirâts dentri ancje i ordenadôrs Macintosh de Apple.

Storie[cambie | modifiche il codiç]

Components[cambie | modifiche il codiç]

A chescj van zontâts i dispositîfs pe interazion cul esterni:

Dutis chestis listis a son inzornadis di continui, par il miorament de tecnologjie; za al dì di vuê, par esempli, i discuts floppy a stan diventant simpri mancul pandûts tai ordenadôrs personâi.