Borc dal Puint

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Borgo del Ponte' al è une frazion di 340 abitants dal comun di Massa, inte Province di Massa e Carrara.

Al è une dai frazions dal comune di Masse.

Glesiute dal paîs

Geografie fisiche[cambie | modifiche il codiç]

Il borc dal Puint al si cjate tal partie settentrionâl de citât di Massa.In antichitât Borgo del Ponte al jere un lûc di transitextfce su dôs direzions: Monts/Mare e Ligure/Toscane. La primie stradiute, in Lune Luni/Lucche, e corrispuinte al traç de Via Francigena.

Storie[cambie | modifiche il codiç]

Origjin[cambie | modifiche il codiç]

Lis origjinis dalborc Borgo del Ponte a son tra lis plui antichis datadis dal teritori masse. In un document conservât tal Archiv archiviscoviâl di Lucche datât dal 882, si cjate la intenzion di fondâ une citât "tor di chel grup di casis sul Fium Frigid", la cussì clamade "Massa prope Frigidum".Al somee che chest document nol riferive al raggrupament di casis esistenti in chê volte te localitât Cerbaria o Ponte di Martin Ferrajo, just sul puest che al jere segnât come "Ad Taberna Frigida".Il document al varès di menzionâ invezit al grup di piçulis casis che a jerin stadis costruidis te localitât "Colle" o "Sant Lucia", che a ocupavin e ancje cumò a ocupin la rive dal flum Frigido.

Svilup de Borgate[cambie | modifiche il codiç]

Il Borgo del Ponte se al è svilupât dopo il 1ui00 cu la costruzion dal ospedâl (1090) e des abitazions. In cors dai secui la borghese si è arricjide di diviers edificis indispensabilis pe sô sopravvivenza, come la fontane publiche e il Palaç Andreis dal XVI secul, l'arc di Alberic I Cybo-Malaspina ereditat tal 1574, le glesiute dal pont ancje dal 1500, la vilane de Cuncia costruide tal 1557 e il pont vecjo.

Terremot dal 7 di Setembar dal 1920[cambie | modifiche il codiç]

Il 7 di Setembar dal 1920 un scoltament dal 10° grât de scjale Mercalli cun epicentri inte Lunigiane al provocà danis e vitimis ancje a Borgo del Ponte. Il numar dai muarts al è stât di 300; a son stadis distrutes une vore di cjampŋis, lis stradis a son stadin dividuts cun lis grandis voragjinis. Il sismie al à fat vignî fûr spaventi tra i abitants de citât e dai borgs periferics, che a preferirin rifugiâsi su lis monts invezit di restâ in val ŋŋa preâ di eventuali altris sismhis.La citât e à domandât l'intervent dal Stât, cfhe al à mandât materiâi, medics volontaris, ambulatôrs mobilis, mieçs di traspuartis e tende di campament che a àn contribuît a alleviâ il disagjio de lis popolazions colpite dal sisme. Intant a son rivâts ancje i pompiers di Pise e squadris di infermieris de Croce Rosse Italiane, insieme a altris socis di Siena, Prato, Altopascie, Collodi, San Miniât, Montopoli e PlombinIl dì dopo a rivarin a Massa la principesse Mafalda di Savoie, il re Vittorio Emanuele III di Savoie e altris autoritâts di stât e a vignirin montadis lis tendeis par i terramotâts, in Piazza Aranci e Piazza Martana.Un an dopo, il pastôr de Glesie di San Martin, mons.Casimiro Peroncini al à comedât une statuete di S. Emidio, par ricognossi il pericul scjampât.La statue e je stade posizionade intune nincje dal navât de Glesie.Dal 1921 il Borgo del Ponte al scomençà lis celebrazions al Sant Protezionari dal tierramont, che cun grande afluence al jere puartât in solemnne procsession pai lis stradis de citâte intal pais .

Terremot dal 27 di Zenâr 2012[cambie | modifiche il codiç]

Il 27 di Zenâr dal 2012, a lis 15.53 oris, un tierramont, di magnitudine 5.4, al è stât sintût ancje tal Comun di Massa, ma soredut a Borgo del Ponte, dulà che lis dôs cjasis locâls a àn cjatât danis ae struture e a son stadis declaradis inagibilis dai vigili dal fûc.In la Glesie di San Martino si è crolât une part di tavan sul altâr di sinistre, che nol à vût danis ancje se i calcinâts a son casâts, invezit in la Glesye di Sante Lûsie si son cjatâts evidents crevâts sul volant.[1]

Sitis di interès[cambie | modifiche il codiç]

L'Ospedale dai sants Jacum e Cristòforo[cambie | modifiche il codiç]

L'arc di Alberic I Cyboplasin.
La font publiche di Borgo del Ponte.
Il Palaç Andrei.

Model:Interprogetto

  1. Error on call to Template:cite web: Parameters url and title must be specified.