Siencis militârs

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
La Bataie di Waterloo di William Sadler.

Lis siencis militârs a son l'insiemit dai studis multi dissiplinârs des vueris e dai conflits armâts. La analisi e cjape dentri i aspiets tecnics, psicologjics, pratics e storics par viodi il mût in cui une part e je rivade o e podarès rivà a vinci sul aversari.

Par tradizion lis siencis militârs a vegnin dividudis in sîs brancs principâi.

Organizazion militâr[cambie | modifiche il codiç]

E studie lis miôrs metodologjiis par organizâ lis unitâts armadis. Si ocupe dai problemis e dai timps di arolamint e dismobilitazion, e cemût governâ militarmentri une tiere a pene cjapade al nemì.

Adestrament militâr[cambie | modifiche il codiç]

Al studie i metodis par adestrâ i soldâts e i uficiâi. L’adestrament al pues jessi sedi dai soldâts cjapâts ugnui, sedi des unitâts grandis che a àn di movisi coordenadis, sedi des unitâts di riserve e iregolârs.

Ai uficiâi e a chei che a varan di comandà si à di fâju studiâ ancje i aspiets teorics des siencis militârs.

Storie militâr[cambie | modifiche il codiç]

E studie lis vueris dal passât par capì lis tecnichis, lis tatichis e lis strategjiis dopradis. Ancje se il fat di doprà armis plui modernis al podarès fâ pensâ che il passât nol contedi plui di tant, il capì i sbalios fats al insegne une vore. Par chest i comandants a studiin la storie passade.

Gjeografie militâr[cambie | modifiche il codiç]

La gjeografie dal teren di batie e condizione une vore il scombatiment, lis tecnichis e lis tatichis di doprà e i problemis di aprovigjonament.

Une vore di vueris son stadis decidudis dal fat di no vê tignût in cont la influence gjeografiche sul davuelziment de lote.

Tecnologjie militâr[cambie | modifiche il codiç]

E studie lis tecnologjiis che si son dopradis in passât e chês che si puedin doprâ al presint. Di spes la vuere e i militârs a àn sburtât il progrès tecnologjic cun le lôr domande di armis simpri plui buinis.

Strategjie militâr[cambie | modifiche il codiç]

E je il centri des siencis militârs parcè che e cîr di ridusi i tancj fatôrs studiâts par tirà fûr une schirie di regulis di doprâ a secont des situazions sul cjamp di bataie. La strategjie e viôt la situazion gjenerâl de lote e e cîr di rivâ ai risultâts e ai obietîfs finâi.

Viôt ancje[cambie | modifiche il codiç]