Scjaraçule Maraçule

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Scjaraçule Maraçule e je une balade tradizionâl furlane che e va in daûr al 1500 cirche.

Storie[cambie | modifiche il codiç]

In une letare di denuncie ae incuisizion dal 1624 si dìs che omps e feminis del paîs di Blancjade, frazion di Palaçûl a balavin cjantant in côr par invocâ la ploie.

La letare e je stade cjatade tai archivis de glesie di Palaçûl di un storic dal puest, Giuliano Bini, e rielaborade dal predi dal paîs, Gilberto Pressacco che al à sistemât la musiche.

Il bran al è stât ricjapât di diviars grups e autôr modernis, come i Mitili FLK e il cjantautôr Angelo Branduardi tal so album Futuro antico II. Angelo Branduardi stes lu à doprât come teme principâl pal so bran Ballo in fa diesis minore dal so album La Pulce d’Acqua. In plui, un progjet dance clamât Tampura al à ricjapât Scjaraçule Maraçule par un bran intitulât Love in the casbah dal 2000.

Test[cambie | modifiche il codiç]

Lis peraulis origjinâls de cjançon a son ladis piardudis. Inte letare di denuncie si cjate une parziâl traduzion dal furlan al volgâr talian dal timp: “schiarazzola marazzola a marito ch'io me ne vo' et quello che segue si come son donzella che piova questa sera". Par furlan: Scjaraçule Maraçule al omp che jo o voi e chel che al ven parcè che o soi une dumble (femine zovine) che al pluvi cheste sere.

Te seconde metât dal Nûfcent, il poete furlan Domenico Zannier, al à compuest un test gnûf cuntune serie di asonancis e nonsens par furlan:

«Scjaraçule Maraçule la lusigne e la craçule[1], la piçule si niçule di polvar a si tacule. O scjaraçule maraçule cu la rucule e la cocule, la fantate je une trapule il fantat un trapulon. (rit: la fantate je une trapule il fantat un trapulon)»

  1. CRAÇULE 'e significhe "raganella", intant che CRACULE al è un adietîf (feminin di CRACUL, o ben "tracagnotta", "tarchiata", "tozza"...ma cui?) il fat c'al sedi scrit plui cun la seconde peraule al è dome un erôr di trascrizion. https://claap.org/definizion/?diz=fur-it&leme=cra%C3%A7ule https://claap.org/definizion/?diz=fur-it&leme=cracul1