Sandri Botticelli

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Auto-Ritrât dal Botticelli, (particolâr de Adorazion dai Rês
Le Nassite di Venere
Le Adorazion dai Rês


Alesandri di Marian Filipepi pui cognossût ul non di Sandri Botticelli (Florence 1 di març 1445 - 17 di mai 1445) al fo un pitôr talian de Scuele Florentine dal inizi dal Rinassiment.Le sô vite je contade dal pitôr Zorz Vasari te opare Vite dai artiscj.Al e' stât influenzât da pitôrs come Fra Filip Lippi e Antoni Pollaiolo.

Biografie[cambie | modifiche il codiç]

Nassût a Florence te contrade dai Ducj i Sants (Ognissanti)al scomence a imparâ il mistîr di pitôr cun sô fradi,par jessi daspo scuelâr di Fra Filip Lippi.A devente ancje scuelâl dal Verrocchio ,jenfri il 1467 e il 1470,tal stês timp che in te buteghe dal Verrocchio al jere scuelâr Lenart da Vinci.

In tal 1470 al viarç une buteghe di bessôl,in chel an,al ven incargât di piturâ il Coraç le sô prime opare,che sarâ mitude tal Tribunâl dal Palaç dal Mercjât. Lis grandis fameis di Florence soredût chê dai Medici saran i sôi protetôrs. Par chestis fameis,il Botticelli al fasarâ soredut ritratos.Jenfri lis oparis ordenadis da cheste famee si cjate il Ritrat di Gjulian dai Medici e le famose Adorazion dai Tre Rês. Cheste ultime opare puartarâ a l Botticelli,le definitive protezion de famee dai Medici. Lavorant par la Famee Medici,Botticelli al a mût di cognossi e jentrâ in contat cu lis ideis neoplatonichis misturadis cu lis ideis clasichis che influençaran oparis come La nassite di Venere e le Viartedutes dôs fatis par le residence de Famee Medici. In chest cuadri le figure di Venere pues jessi viodude come il simbul dal amôr cristian tant che dal amôr pagan. Parsore cheste linie al va ancje il cicli dai cuatri cuadrîs de Nastalgio dai Onests dal 1484,dulâ l'artiste al rapresente une des storîs dal Decameron dal Boccaccio.

Al piture ancje cuadrîs a sogjet religjôs come Le Madone che scrîf il Magnificat (1485) , Le Madone di Granade (1487), l' Incoronament de Madone(1490) , le Madone cul Frut e doi Sants (1485). Intal 1472 al jentre te Compagnie di San Luche une confraternite di pitôrs. In tal 1473 al piture un fresc tal domo di Pise ,lât piardût.

In tal 1481 al va a Rome ,par partecipâ ai lavôrs de Capele Sistine ,indulâ al piture Lis tentazions di Jesu Crist , il Cjastî dai Riviei ,lis Privazions di Mose' .

In tal 1505 al fâs part dal Comitât florentin incargât di decidi le colocazion dal David di Michêlagnul. De produzion a tematiche religjose dal Botticelli, si segnalin ancje il San Sebastian e il fresc di Sant Agostin.

Daspo dal 1490,cuant che le famee Medici ven parade vie de citât,Botticelli ,seont Zorz Vasari,al passe une crisi religjose par tornâ sot dai insegnaments dal frari benedetin Jaroni Savonarola ,che al predicjave le riforme e le austeritât in te religjon catoliche. Chest,no e' le veretât,ma al e' sigûr che Botticelli al ven influenzât dai acjadiments politics-religjos de citât in tai agns de prediche dal frari. Di chest periodo a son le Nativitât mistiche , le Pietât , e il Crist in crôs,oparis di une grande devozion religjose.

Al mûr in tal 1510 e ven soterât te Glesie dai Ducj i Sants (Ognissanti) a Florence