Rimit

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Pauli Ucèl: episodiis di vite dai rimîts

Il rimit, o romit o eremit (dal grêc erèmites, peraule che ven da erèmos ,ch'al vûl dî di bessôl) al è une persone che e vîf di bessole in lûcs platâts par podê preâ.

I rimits in te Storie[cambie | modifiche il codiç]

Fin di cuant che al è scomençât il cristianesim, a jerin cristians che a levin in lûcs platâts par preâ.

Di cheste forme di vite religjose, nassude par cirî un vivi plui dongje a chel proponût dal Vanzeli, a si cjatin testemoneancis za dal III secul d.d.C. Sant Pauli di Tebe al è il pui antîc rimit che si cognòs (al mûr intal 318 d.C, si dîs, a 113 agns, daspò vê passât 90 agns intune caverne in meditazion, cun doi leons e un corvat che i puartave di mangjâ ogni dì un toc di pan. Sant Antoni abât al veve un grum di int che e preave cun lui intal desert dal Egjit indulà che i rimits son nassûts.

Dal desert dal Egjit, i rimits si son difondûts in dut l'Orient, soredut in Palestine cun Sant Ilarian e in Capadoce cun Sant Grivôr di Nazianzi e Sant Basili. Par la lôr santitât, un grum di rimits a vegnin clamâts «Paris dal desert». La vite di chescj rimits no jere facile. Une cronache medievâl e conte che «a vevin la barbe lungje, cjavei pençs e sporcs, vistîts rots,e a jerin magris di fâ pôre...» Mangjavin nome cualchi toc di pan dûr e lidrîs e a bevevin nome aghe.

La pratiche di vite dai rimits e rive ancje in Europe cun Sant Anastasi, intal IV secul. A si cjatavin rimits in Gallie, Bretagne e in Irlande; i rimits no vivevin simpri di bessôi ma a jerin ancje comunitâts di rimits, clamâts ancje cenobits (cenobiti par talian). Chestis comunitâts a jerin nassudis parcè che intal desert la vite e jere dure: si podeve cjatâ animâi velenôs e pericui di ogni gjenar. A son stâts cjatâts papîrs dal IV secul scrits in lenghe greche, dongje la citât di Lycopolis in Egjit, che a contin che i rimits a vevin ancje contats comerciâi cu la popolazion dal lûc.