Piu Ospedâl de Pietât

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
L'Ospedâl de Pietât

Il Piu Ospedâl de Pietât al fo une istituzion di caritât,indulâ vegnivin mitûs i fruts bandonâs,i fîs no recognossûs e i fîs des fameis che no podevin mantegnju,atîf a Vignesie soredut in tai secui XVII e XVIII.

Fondât in tal 1346 dal guvier de Serenissime par lis frutis cence ne pari e ne mari o bandonades,cualchit volte chestis frutis restavin par dute le vite,se no cjatavin di maridâsi,o no sielzevin la vie dal convent.I frus jerin acetâs,ma podevin restâ fin ai 15-16 agns ,daspo di chê etât,vevin di lâ a imparâ un mistîr,che al jere di solît il marangon.

Scomençant dal XVII secul,tal ospedâl ven istituide une fuarte educazion musical tai istroments,composizion e cjant,par lis frutis che mostravin talent in cheste ativitât,che jerin clamadis le figlie del coro.Chês che restavin jerin clamadis le figlie di comun e si ocupavin dai lavôrs di cjase. Lis frutis, che no vevin non di famee,jerin cognossudis cul non dal srument che sunavin,come Anna Maria dal Violin e Meneghina della Viola.

In cheste istituzion al a lavorât il compositôr Antoni Vivaldi dal 1704 al 1740,an in cui a dicidût di lassâ Vignesie. In cheste epoche,le orchestre e il coro des frutis (clamadis ancje putte) vevin un alt grât tecnic,fât vonde singolâr pal timp,e buine part de produzion musicâl di Vivaldi,fo scrite par lis frutis dal Ospedâl.Vivaldi veve une grande atenzion par l'educazion musicâl des frutis,tant che ordenave une grande cuantitâs di istroments par lôr,ancje da liutiscj famôs come Antoni Stradivari , Nicolo' Amati e Dree Guarnieri.

Cualchidune di chestis frutis jere stade bandonade par vie de sô deformitât fisiche.Vivaldi alore,ordene istroments fâs apueste e in ocasions di concerts par le aristocrazie,Vivaldi faseve sunâ le orchestre daûr di une griglie di metâl,in mût che i scoltadôrs no viodessin cui sunave.

Jean Jacques Rosseau di passaç a Vignesie,daspo vê sintût lis frutis sunâ,al reste particolamentri impressionât par le abilitât tecniche e par la bielece des vôs.

L'Ospedâl funzione ancjimo uê cun un grup pui piçul di frutis. Il palaç origjnâl te Rive dai Sclavons al e' in bande divêntât un hôtel.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]