Pape Leon XI
| Nazionalitât | Taliane |
|---|---|
| Date de nassite | 2 di Zugn 1535 |
| Lûc de nassite | Florence, Granducât di Toscane |
| Date de muart | 27 di Avrîl 1605 |
| Lûc de muart | Rome, Stât Pontifici |
| Ativitât | Pape de Glesie Catoliche, vescul, diplomatic |

Lio XI (nascût Alessandro di Ottaviano de' Medici di Ottajano; Florence, 2 di Jugn 1535 – Rome, 27 di Avrîl 1605) al è stât il 232esim Pape de Glesie catoliche e sovran dal Stât Pontifici, dal 1 di Avrîl 1605 fin ae so muart. Il sô pontificât, durât dome vincje sîs dîs, al è il novesim plui curt de storie de Glesie.
Biografie
[cambie | modifiche il codiç]Fî di Ottaviano de' Medici (dal ramo dei Medici di Ottavian) e di Francesca Salviati (nevôt di pape Pape Leon X), Alessandro al à studiât a Florence e al è stât nominât arcivescul di Florence e ambassadôr dal Granducât di Toscane a Rome. Al è stât creat cardinal di pape Pape Grivôr XIII in tal 1583.
Intal 1596 al è stât mandât in France come legât apostolic par favorî la riconciliazion dal re Indrì IV cun la Glesie catoliche.
Al è stât elezût pape il 1 di Avrîl 1605, gracîs al supuart de France e des fazions moderadis, sucedint a Pape Clement VIII.
Pontificât
[cambie | modifiche il codiç]Par vie de so etât avanzade e de sô salût fragjil, il so pontificât al è stât curtissim (dome 26 dîs).
Tal timp dal so curt pontificât:
- Al à aministrât lis primis reformis interne de Curie Romane, promovint la austeritât e la lote cuintri il nepotisim.
- Al à rigjetât la nomine a cardinâl di un dai sôs nevôts par dâ un segnâl di rigôr morâl.
- Al si è malât gravementri par vie dal frêt cjapât te cerimonie di possès int e Basiliche di Sant Zuan tal Lateran.
Al è muart a Rome il 27 di Avrîl 1605 e al è sepelît in te Basiliche di Sant Pieri intun monument funerari in marmul blanc opare di Alessandro Algardi.
Vôs correladis
[cambie | modifiche il codiç]| Predecessôr: Pape Clement VIII |
Pape de Glesie Catoliche 1605 – 1605 |
Sucessôr: Pape Pauli V |