Ocitanie

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Ocitanie
Bandiere ocitane cence stele
Bandiere cu la stele (evocant Sante Stele)


Slogan nazionâls:
Larguesa, Convivéncia, Paratge
Volèm viure al País
Citâts plui grandis Marsilie, Tolose , Bordò, Tolon, Niçe, Montpellier, Aix-en-Provence, Limoges, Nimes, Clermont, Avignon, Pau, Bayonne, Valence, Béziers, Montluçon, Vichy, Tarbes, Agen
Agjetîf ocitan, ocitane
Popolazion Uns 15 milions
Superficie 190.000km²

Ocitanie (par ocitan Occitània) e je la aree storiche di domini de lenghe ocitane. E comprint une buine part dal su de France, la Val di Aran (tal Principât di Catalogne), lis Vals Ocitanis (in Piemont, Italie) e Monaco.

Chest non nol è doprât cence polemichis e no ducj lu acetin par motîfs politics, citant la (relative) mancjance di tradizion storiche. Di chê altre bande, l'agjetîf ocitan come definizion identitarie al è a vonde normâl e acetât in dut l'ambit linguistic e tal rest dal stât francês..

Il teritori de Ocitanie nol à nissun ricognossiment uficiâl, dome linguistic (cun grâts un grum diviers tai diviers stâts). I grups di nazionaliscj ocitans a son une minorance, però tai ultins agns a son stadis manifestazions publichis di sucès che a àn segnalât che l'interès pe cuestion al è presint.

La lenghe ocitane e je ricognossude come ufiziâl, protezude e promovude inte Val di Aran. In Italie l'ocitan e je une lenghe ricognossude cu la leç 482/99, invezit tal stât francês no à ricognossiment, ancje se e je une acetazion te rêt educative.

La bandiere ocitane e je chê dai conts di Tolose: crôs zale su sfont ros. La crôs ocitane e je doprade vuê tes bandieris uficiâls de citât di Tolose e de regjon francese dai Midi-Pyrénées; insieme al scût de Catalogne inte bandiere de regjon de Linguedoche-Rossilion, e come scût dal dipartiment des Altis Alps. E si viôt ancje tes Vals ocitanis dal Piemont e inte val di Aran, dulà che e je stade zontade ae bandiere aranese che e mostrave dome la clâf aranese.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]