Nadison

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!


Il Nadison (in sloven Nadiža), al è un impuartant flum dal Friûl.

Al nas a 415 metrots di cuote al confin tra la Slovenie e il Friûl e al derive de confluence dal Riul Blanc (in sloven Bela Nadiža) e dal Riul Neri (in sloven Crni Patok) che a vegnin jù da lis faldis dal Montmaiôr che al fâs part de cjadene da Mont Grande in teritori dal comun di Taipane e dal Gabrovig.

Subite dopo al jentre in teritori sloven passant a nord dal Mont Mia fint a la forcele di Cjaurêt dulà che al volte viers sud rientrant in Italie a ret dal pas di Stupice.

Dopo ve traviersât i comuns di Pulfar e di San Pieri dai Sclavons, lu cjatin une vore infuessât al puint di San Cuirin e di li al scomence une corse intun carateristic foran che a si conclût ai confins dal comun di Manzan, par dopo seguitâ in plan.

Carateristics a son ancje i passaçs sot dal puint dal Diaul di Cividât e dal puint Roman di Premariâs.

Sot dal comun di Trivignan al finìs inte Tor e di lì al scomparìs inte marsure. Cuant che e je le aghe grande al rive a butâsi intal Lusinç.

Il Nadison al è lunc 60 chilometris e la sô sfòndare idrografiche a je di cirche 322 kmq.

Une vore interessante e je le faune che si pues cjatâ tal ambient fluviâl, soredut il pesam e i ucei, ancje se va dit che intai ultins agns e àn patît le diminuzion te puartade de aghe.


Leams esterns[cambie | modifiche il codiç]