Mitologjie

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!

La mitologjie e je la dissipline che si ocupe de racuelte, dal studi e de interpretazion dai mîts – storiis che une particolâr culture e crôt che a sedin veris e che doprin events o personaçs sorenaturâi par esplicâ la nature dal univiers e de umanitât. Cul tiermin mitologjie si pues ancje intindi il cuarp di mîts di une particolâr culture o religjon (come inte mitologjie greghe, egjizie o vichinghe).

Intal fevelâ comun, un mît e je ancje une robe che tancj i crodin, ma che no je vere. Inte mitologjie però, no si dopre cheste definizion.

Definizion[cambie | modifiche il codiç]

I mîts a son in gjenar contis tramandadis tradizionalmentri e che vuelin esplicâ robis come i inizis dal mont, grancj fenomens naturâi, convenzions naturâls che no si rivin a esplicâ facilmentri; no simpri e je daûr il fin di sclarî alc. Par definizion, i mîts a son sacris e dispès a si davuelzin in graciis di intervents di fuarcis sorenaturâls o dius. Al pues jessi ancje une coincidence cui argoments des liendis, plui fuarte cuant che i argoments a son mancul leâts ae realtât.