Madalene

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Madalene al è un romanç di Franco Marchetta publicât de Ribis, Udin, 1998.

Chest romanç al à vinçût il Premi San Simon tal 1997 e si è segnalât ae atenzion de jurie par vie de inovative impostazion sintatiche.

La trame[cambie | modifiche il codiç]

Atenzion: Al pues jessi che ca sot e vignedi rivelade in dut o in part la trame de opare.

Il romanç al è ambientât a Codroip e te campagne viers Rivignan e si davuelç tal dopomisdì dai 15 di Març dal 1598. Madalene e je une zovine contadine scjampade di cjase e lade a vivi là vie dal ustîr Cenci Capelino, un om impegnât te vicinie daûr de rivendicazion di riscat dai dirits di jurisdizion dai Cossio sul paîs. La femine e je une figure fûr dal so timp, che no acete di stâ al so puest: e je nassude cu la cjamesole e partant e je considerade une benandante, destinade dal Signôr a combati ai Quattro Tempora cuintri striis e strions in favôr de campagne.

Intun mont dulà che la Cuintririforme i impedìs di sveâsi jentrant tal ‘600 european, Madalene e devente la vitime simboliche di un periodi scurît dal Sant Ufizi, dulà che e ven scjafoiade ancje la religjositât popolâr des campagnis. Al sarà il fradi Andree che si fasarà simbul de negazion di cualsisei percors individuâl e che al concludarà in tragjedie la vicende de femine. La struture narative e previôt che, daûr de logjiche dal timp di cuant che e je ambientade la conte, Madalene no vedi un so pont di viste naratîf: la vicende, e la percezion stesse de femine protagoniste, a son simpri viodudis daûr dal voli di Cenci Capelino, dal fradi Andree e dal plevan Alvise Aloiseo. Il romanç al è inspirât a une storie vere, documentade dai ats di un procès, partant ducj i personaçs a son verementri esistûts, ma la secuence e i resonaments a son ducj di fantasie.


Leams[cambie | modifiche il codiç]