Lodre

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Lodre europeane (Lutra lutra)

La lodre (latin Lutrinae) al è un carnivar acuatic e marin, membri de variegade famee dai Mustelids, che e cjape dentri ancje la bilite e il tas. A esistin 13 specis di lodris, metedis dongje inte famee des Lutrinae, e dividudis in 7 gjenars, cuntune presince in scuasi dut il mont.

Carateristichis fisichis[cambie | modifiche il codiç]

Lis lodris e àn une pelice un grum fisse, cun plui di mil pêi par milimetri cuadrât; cheste e je une protezion sei pe aghe, sei pal frêt, in graciis al fat che bolis di aiar a restin blocadis inte pelice.

Il cuarp al è sutîl e flessibil, cun çatis piçulis e sgrifis che a tain ben, e che a son doprâts par caturâ lis predis.

La diete[cambie | modifiche il codiç]

right

Lis lodris a mangjin plui che altri pes, dongje di crots e masanetis; cualchi specie e je esperte tal vierzi lis scussis dai pes, altris a cjacin ancje ucei e piçui mamifars. Par vivi intes aghis fredis, dispès la pelice no je vonde, e lis lodris a scugnin brusâ un grum di energjie par tignîs in moviment. Lis lodris europeanis a scugnin mangjâ ogni dì une cuantitât pari al 15% dal lôr pês, chês marinis ancje di plui; par chest lis lodris a scugnin vivi in ambients dulà che si cjate a vonde facilmentri di mangjâ.

La lodre europeane[cambie | modifiche il codiç]

La lodre europeane (Lutra lutra) e je une vore rare in zornade di vuê, e il maiôr numar si lu cjate in Gran Bretagne. In Friûl e jerin ben pandudis inte Basse fin al 1950, ma cumò a son sparidis; in Italie a son presintis dome in bas numars sui Apenins.