Letaris di Pieri

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Prime di Pieri[cambie | modifiche il codiç]

I prins cristians a stavin patint tantis provis par vie de lôr fede. Dât che a jerin nassûts a Jerusalem e in mieç ai ebreus, a vignirin confondûts cui "zelots" (un grup politichementri atîf contrari a la sudizion dai romans).

Si cjacarave mâl di lôr ancje parcè che a si refudavin di sacrificâ al imperadôr e no partecipavin a cerimoniis paganis dal timp. A si stave preparant une grande ondade di persecuzion.

La letare di Pieri a dè bonissims conseis ai cristians su come compuartâsi in cheste situazion e a fo par lôr di grant incoragjament.

Viodût che la persecuzion scjadenade da Neron intal 64 d.C. no jere ancjemò scomençade, la letare e po jessi stade scrite di Pieri ator il 60d.C.

Che il scritôr a sedi propri lui al è mostrât des peraulis in principi de letare.

A 'ndi son diviersitâts di viodude cirche il lûc dulà che po jessi stade scrite. Inte letare Pieri al scrîf di "Babilonie".

Cetancj a considerin che jessint indreçade a chei de Galazie, de Capadocie, de Asie e de Bitìnje "leterâls", di conseguence ancje il riferiment a Babilonie al doveve jessi leterâl.

Altris invezit a sostegnin che Babilonie al sei un non simbolic par indicâ Rome.

Contignût

Al fâs riferiment a le "gnove nassite" riservade ai elets.

Al consee i cristians a mantignî une condote strabuine fra lis nazions, e di rindi onôr a ducj chei che ur spiete. In chest Crist al à lassât un model par seguîlu atentementri.

Al mostre che ducj i cristians a dovaressin mostrâ amôr fra di lôr, che a dovaressin jessi simpri pronts a fâ une difese de lôr fede e no vê pôre dai oms.

L'impegn primari dal cristian al varès di jessi chel di vivi par fâ la volontât dal Idiu.

A chei che a cjapin la diretive al ven ordenât di passonâ il gree dal Idiu volontariementri e cun premure.

Utilitât

Al dâ otims conseis a vuardians de glesie mostrant come che la lôr opare a sei principalmentri pastorâl, lavorant sot la diretive dal grant pastôr, Jesus.

A vegnin dâts calorôs conseis su come che a devin compuartâsi om e femine inte sfere familiâr, rispietant ognidun il puest che l'Idiu al à stabilît par lôr.

Come che al presentà rinfuarcint incoragjament par i cristians di chel timp, ancje vuê la letare e je preseose par chei che frontin provis similis.

Al dâ risalt a la promesse dal Ream dal Idiu intal cuâl ducj noaltris o vin di sperâ.


Seconde di Pieri[cambie | modifiche il codiç]

Cuant che al scrivè cheste letare, Pieri a si rindeve cont che al sarès lât incuintri a la muart (come che al trasparì dal so contignût)

Par chest al jere seneôs di judâ i cristians a memoreâ lôr la impuartance di vê une acurade cognossince par judâju a restâ inte fede.

No son ombris che il scritôr al sei Pieri par vie che lui stes a si declare "Simon Pieri sclâf e apuestul di Jesus" e al bute jù ancje "cheste e je la seconde letare che us scrîf".

Contignût

Al da argomentazions claris par rindi sigure la clamade celeste.

Pieri al fo testemoni oculâr de glorie dal Crist sul mont sant, cussì che la peraule profetiche e je rindude plui sigure.

A vegnin metûts jù energjics avertiments cuintri i fals mestris i cuâi a varessin introdusût setis distrutivis.

Al spieghe che, come che l'Idiu a no si è tratignût dal cjastiâ i agnui necuitôs e dal distruzi Sodome e Gomore, cussì ancje chescj a saran cjonçâts.

Al vise di tignî ben in ment il "dî" dal Idiu, ven a stâi il dî di judizi, dopo dal cuâl l'Idiu al puartarà gnûf cîi e gnove tiere inte cuâl a postarà la justizie.

Utilitât

Pieri al certifiche che lis scrituris a son stadis ispiradis dal Idiu par mieç dal so Spiritussant e trop impuartant che a sei la lôr acurade cognossince.

Chest nus permet di no vê un compuartament complasût come chei dipenzûts di Pieri.

Nus permet di sta atents des trapulis dai fals mestris.

Nus incoragje a professâ cualitâts cristianis come chês descritis intal cjapitul 1 versets dal 5 al 7.

Al dâ la sperance che dutis lis profeziis ator il Ream dal Idiu a saran complidis.