Lengaç

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Lengaç

Il Lengaç al è chel insiemit di segnâi e simbui che cun lôr l'om e i animâi a rivin a comunicâ fra di lôr. Carateristiche dal om e je la capacitât si doprâ il lengaç verbâl e rivà cussì a esprimi ancje sintiments e concets astrats. Il Lengaç al à condizionât la evoluzion dai prins oms che àn vût dai cambiaments fisiologjics in bocje, tes cuardis vocâls e te part dal çurviel che covente par fevelâ, che i àn permetût di miorâ la capacitât e la abilitât di emeti suns.

Caratteristichis dal lengaç[cambie | modifiche il codiç]

Il lengaç nol è dome un sisteme di simbui ma al à ancje un sisteme di regulis par doprâju che si clame gramatiche. La sience che e studie il lengaç dal om si clame lenghistiche. Ancje i animâi a doprin dai lengaçs par comunicâ fra di lôr. Par cualchi gjenar di animâl plui evolût, come ciertis simiis, si à une semantiche e une sintassi avonde complesse.

Lengaçs artificiâi[cambie | modifiche il codiç]

I lengaçs artificiâi a son stâts inventâts dal om par particolârs necessitâts. O vin tant lengaçs che varessin voie di deventâ lenghis internazionâls sicu l’esperant, che lengaçs inventâts in ambit matematic o informatic. In ducj i câs si àn dai sistemis di simbui e des regulis di gramatiche.

Vôs leadis[cambie | modifiche il codiç]

Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Lengaç