Jacopo Linussio

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!

Jacopo Linussio (Paulâr 16911747) al fo un dai plui grancj imprenditôrs (si non il plui grant) tal setôr tiesil dal Sietcent. Lu si pués paragonâ a la famee Benetton dal di di vuê.

Jacopo Linussio al dè vite ai tancj grancj stabiliments par la tiessidure: Tumieç, Mueç, San Vît, Sacîl e teritori, Pordenon e teritori. Il plui grant al fo chel di Tumieç che al superave par dimensions la citât stesse. Par lui lavorarin fin a 30.000 personi, cifre enorme ta chê ete. Cemût une persone parele, che no jere si no un garzon, al ae fate tante strade? In graciis di Vignesie che e proibìs l'impuartâ cjerts tiessûts da fûr dal sô domini e che sponsorizâ economicamentri la sô idee imprenditoriâl. Cuale erie cheste idee? - doprâ la manodopare feminîl e fâle lavorâ a cjase; - svilupâ tecnicamentri i telârs; - riduzi a 1/4 i fii pai disens de tele. La conseguence e fo che al jere unevore competitîf sul marcjât e che lis sôs teli e jerin «democratichis» venastai che ducj a podevin permetisiles. La sô capacitât imprenditoriâl e fo dutune cul teritori: difatis di une bande doprâ i filâts produsûts in Cjargne e in Friûl, la che e veve lis sôs fabrichis; d'in chê altre e riduzé la plae de disocupazion. No dome, dreçâ ancje la famee in favôr de fabriche fasint sposâ il so fî a la fie dal plui grués produtôr di indaco d'in chê volte e che al jere di Corfù. Il colôr indaco, la capacitât di rindi plui resistente e plui acesibil une tele cun disen diagonâl fate di coton, lu fâs considerâ un dcai progjenitôrs dai jeans modernis. Tele che, fin a chel moment e jere pesante e doprade soredut par velis o dai marinars.

In gracis ai grancj capitai che poderin jentrâ in Cjargne, dut chest teritori al resurî socjalmentri, artisticamentri, architetonicamentri tanct che ancjemò al di di vuê rapresente un fat cualitativamentri unic tai paîs di montagne. No dome, par svilupâ la fabriche al fasé su cetancj puints che si viodin immò in Cjargne.