Grau

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Grau
Non uficiâl par talianGrado
ProvincieGurize
PartBasse orientâl
Altitudin2 m s.n.m
Superficie114 km²
Popolazion8.768 ab.
Densitât76 ab/km²
FrazionsBoscat, Fossalon, Pinede (Taroto in graisan), Primêr, Val Cavarera
Comuns confinantsAquilee (UD), Flumisel Vile Visintine (UD), Maran (UD), San Canzian, Sant Zorç di Noiâr (UD), Staranzan, Tierç (UD), Tor di Zuin (UD)
CAP34073
Prefìs telefonic0431
PatronSants Macôr e Fortunât

Grau (Gravo par graisan, Grado par talian, Gradež par sloven) al è un comun di 8.768 abitants e al fâs part de provincie di Gurize. Grau si cjate su di une isule al limit orientâl de marine di Grau, che e je stade conetude tal XX secul cun doi puints, un vierç Aquilee e un vierç Monfalcon, ae tiere. Grau nol à mai fât part dal Friûl storic, e a Grau si fevele un dialet venit (il graisan), che al à une vore di carateristichis arcaichis, e al è stât rindût famôs soredut graciis a lis poesiis di Biagio Marin.

"...la cuestion dai "Trê Cjapitui" e finì cul dividi il patriarcjât: in Aquilee (o a Cividât) un patriarcje sismatic favorît dai Langobarts a Grau un patriarcje unît sot la protezion dai Bizantins. Cussì lis dôs citâts a deventarin antagonistis: une "civîl" e une "barbariche". E la sbregadure no fo mai plui cuside." (cjapât di Josef Marchet, Cuintristorie dal Friûl)