Gjiviane

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
(Indreçât ca di Gjiviano)


Gjiviane (loc. Gjiviano, par talian Givigliana) e je la plui alte des frazions di Rigulât, in Cjargne, rimpinade a 1124 m suntun palâr de bande diestre dal Dean, ai pîts de mont di Nevâl tal grop de mont di Crostis.

Daspò da la vuere dal 1940-1945 dute la int dal paîs e a scugnût lâ a cirî lavôr ator pal mont, e cumò Gjiviane e je abitade nome di 7 personis, plui pocjis altris intal cjasâl di Tors. I altris cjasâi: Autemos, Sglìnghin e Fontanivos a son ducj dispopolâts. Ducj i emigrants però a tornin une volte l'an tal paîs e a fasin simpri une fieste grande.

Monuments[cambie | modifiche il codiç]

In tal 2002 i emigrants di Gjiviane a àn fat decorâ il tor, fat sù tal 1951 (che si cjate cetant lontan de glesie, dibot di chê altre bande de vile), che cui che al ven su di Rigulât lu pò viodi ben in alt, te diestre de strade. La opare di piture, cuntun concors, e je stade afidade ai pitôrs Mimmo Alfarone, puliês (che di trê bandis al à piturât i cramârs, i boscadôrs e lis feminis de vile), e Arrigo Buttazzoni, da Spilimberc, che de cuarte bande al à realizât une piture astrate.

Ministrazion separade[cambie | modifiche il codiç]

Siben che i residents di Gjiviane, cjapant dentri ancje il borc di Tors, a son dabon pôs, Gjiviane a à incjimò vuê une ministrazion separade dai bens civics, che e gjestis, separatamentri dal comun di Rigulât, il bosc frazionâl.

Galarie fotografiche[cambie | modifiche il codiç]

leams[cambie | modifiche il codiç]

www.givigliana.it [1]