Cjâf Nord

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Il soreli di miezegnot

Cjâf Nord (par norvegjês Nordkapp) al è un promontori di altitudin 307 metris che al domine l'Ocean Glaciâl Artic e che al segne in mût simbolic il pont plui setentrionâl de Europe (71° 10′21″N 25° 47′40″E). Al è logât su la isule di Magerøya; al fo clamât cussì pe prime volte tal 1533 dal esploradôr inglês Richard Chancellor, che al cirive il famôs Passaç a nord-est. Al è di notâ come un altri promontori su la stesse isule al è logât plui a nort, ma al è mancul famôs par vie che al è plui bas e plui dificil di rivâ.

Par vie che al è ben plui in sù dal Circul Polâr Artic, a Cjâf Nord vie pe istât il soreli nol tramonte mai, e dai 11 di Mai ai 31 di Lui si à il fenomeni dal "soreli di miezegnot"; di Invier invezit, par doi mês il soreli no si lu viôt mai. Chest al è dovût al fat che l'as di rotazion de Tiere al è inclinât di uns 22 grâts rispiet al ecuatôr solâr.

Cjâf Nord al è ancje il non dal comun, che tal 2002 al contave 3.513 abitants.

Par vie che chest promontori al è suntune isule, a voltis si considere il pont plui setentrionâl de Europe Cjâf Nordkinn o Kinnarodden, su la penisule di Nordkynn.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]

Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Cjâf Nord