Cecoslovachie

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

La Cecoslovachie e fo un stât de Europe orientâl esistût dal 1918 al 1992, cuant che al fo dividût in Republiche Ceche e Slovachie.

Storie[cambie | modifiche il codiç]

Il stât de Cecoslovachie al nassè tal mês di Otubar dal 1918 de dissoluzion dal Imperi Austri-Ongjarês a cause de sconfite te Prime vuere mondiâl. Il teritori al comprendeve chel des presints Republiche Ceche e Slovachie, oltri che la regjon de Rutenie subcarpatiche, vuê in Ucraine.

Il paîs al jere componût di une maiorance ceche e di consistentis minorancis tedeschis, slovachis e in piçule misure ongjaresis. A cause de centralizazion dal stât e dal podê economic in mans cechis, i prins agns a forin une vore dificii par lis minorancis, in particolâr cun l'avent de Gjermanie naziste.

Hitler al ocupà i teritoris de Boemie, a fuarte composizion todescje, tal 1938; tal stes timp il toc de Slovachie meridionâl al passà sot il domini de Ongjarie. Cn l'inizi de seconde vuere mondiâl la Cecoslovachie e cessà di esisti: i teritoris di Boemie e Moravie a deventarin part dal Tierç Reich, e al fo creât il gnûf stât de Slovachie, aleât de Gjermanie naziste e il cui esercit al compatà cuintri lis trupis Russis fin te Istât dal 1944.

Dopo de fin de seconde vuere mondiâl, la Cecoslovache e fo ristabilide cussì come e jere; la Rutenie e fo ocupade dal esercit sovietic, e daspò definitivamentri cedude. Tal 1948 il partît comunist al vincè lis elezions, puartant cussì il paîs in direzion dal bloc di influence sovietic, che al durarà fin tal 1989.

Tal 1989 e deventà di gnûf un stât democratic, par mieç de Rivoluzion di velût. Tal 1992 il parlament federâl al decidè di sudividi il stât in Republiche Ceche e Slovachie. La Cecoslovachie e cessà di esisti il 1 di Zenâr dal 1993.

Economie[cambie | modifiche il codiç]

Viôt ancje[cambie | modifiche il codiç]

Leams[cambie | modifiche il codiç]