Bonaldo Stringher

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Bonaldo Stringher (pronunzie «stringhèr») (Udin, ai 18 di Dicembar dal 1854Rome, ai 24 di Dicembar dal 1930) al fo statistic, bancjari, diretôr e prin governadôr de Bancje di Italie, parlamentâr e ministri dal tesaur.

Nassût in une famee de medie borghesie al studià tal Istitût Tecnic di Udin e daspò te gnove “Regia Scuola Superiore di Commercio” di Vignesie. A 21 agns al ven clamât a Rome di Luigi Bodio come “uficiâl straordenari di statistiche”. Al comence cussì une luminose cariere te aministrazion publiche, a 26 agns al è za tal grup dai funzionaris talians che a partecipin a la conference monedarie di Parîs.

A 33 agns al deventà cjâf di division dal ministeri des financis. Tal 1888 al deventà professôr universitari di Siencis de Financis a Rome, fin alore i soi lavôrs a jerin stâts publicâts anonims tal so lavôr te aministrazion. Tal 1892 al deventà Ispetôr Gjenerâl dal ministeri des financis e al preparà la leç bancjarie dal 1893 che al riformà il sisteme talian scjassât di une schirie di scandui e faliments.

Tal 1898 al vignì a fâ part dal Consei di Stât, val a stâi la cime de cariere di un public funzionari de epoche. I furlans a vevin une vore di braure par lui e par chel al fo elet parlamentâr tal coleç eletorâl di Tarcint e Glemone.

Tal 1900 al deventà diretôr gjenerâl de Bancje di Italie, lu restarà fin al 1928. Cuant che al fo istituît il rûl di governadôr al fo il prin a jessi nomenât (lu fo dal 1928 a le so muart tal 1930). Al fo une des plui impuartantis personalitâts dal mont bancjari talian.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]