Bandiere de Catalogne

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Senyera. Proporzions 2:3

La bandiere de Catalogne e consist in cuatri bandis rossis su sfont dorât, e je dispès nomenade come Senyera, une peraule catalane che vûl dî bandiere in gjenar, e, par antonomasie, la bandiere de Catalogne. Storichementri e je stade la bandiere de Corone di Aragon; doprade dal inizi dal XX secul dai nazionaliscj catalans, vuê e je la bandiere uficiâl de Comunitât Autonome de Catalogne. Cun di plui, lis bandieris modernis dal Aragon, da lis Isulis Balearis e dal Paîs Valenzian e altris ancjemò a son basadis su chest simbul.

La senyera e je une da lis bandieris plui vieris dal mont: une leiende la fâs nassi tal IX secul; plui probabilmentri, e nas ator dal XI secul, de insegne dal Cont di Barcelone o di cualchi altri nobil.

La leiende, che e je dal XIV secul, e conte che il Cont di Barcelone, Guifré el Pilós, al veve un scût dorât, e il so re, Carli il coçon, che al jere ancje imperadôr, al disegnà sul scût cuatri rîs cul sanc che al vignive fûr des feridis che il cont al veve patît in vuere.

Variants[cambie | modifiche il codiç]

A son diversis variants inte bandieris uficiâls di altris teritoris.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]