Vanzeli seont Zuan

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.

Zuan al jere stât un dai prins cuatri dissepui di Jesus mandâts par complî l'opare di predicazion.

Zuan al continuà a vê une strete relazion cun Jesus par dut il so ministeri tant che inte Biblie al ven definît il dissepul che "Jesus al amave".

Si prossume che Zuan al vedi scrit chest vanzeli dopo sei tornât dal esili da isule di Patmos e partant ator il 98 d.c.

Contignût[cambie | modifiche il codiç]

Al scomence cu la presentazion de "Peraule" , ven a stâi Jesus.

Al seguite cun che di Zuan il Batiadôr e come che chest al identifiche Jesus come "l'Agnel dal Idiu".

Al continue po dopo cuntune serie di meracui fats di Jesus che a confermin che al è il Fi dal Idiu.

Po dopo a 'ndi son varijes afermazions di Jesus, come che di jessi vignût su la tiere par fâ la volontât dal Pari so, di jessi la lûs intal mont, di confermâ la so esistence preumane cuant che al disè: "Prin che Abram al vignis a la esistence, jo o eri" (Zuan 8:58).

Dilunc la ultime cene di pasche, Jesus al dâ i ultins conseis ai soi dissepui e al rivolç une acurade preiere al Pari par lôr.

Jessint stât presint a la dolorose sene de esecuzion di Jesus, intal so vanzeli Zuan nus cjacare come testemoni oculâr.

Utilitât[cambie | modifiche il codiç]

Zuan al dopre un lengaç sclet e persuadint rivuart a la "Peraule" cussì nus dâ une vision reâl, come che fos atuâl, dal Crist, il Fi dal Idiu.

Nus fâs cognossi l'intim amôr che al esist tra il Pari e il Fi e cuale amorevule relazion o podin gjoldi ancje no se si tegnin tacâts a lôr.

Il fat che Jesus al vegni clamât il "pastôr ecelent" intai confronts dai soi dissepui, chest nus garantis cuai sintiments lui al provi par ducj i soi seguaç cristians. La garanzie la vin propri intal fat che Jesus plui voltis al à preât il Pari a favôr de sôs pioris.

Jesus al dâ ancje indicazions par capî cui che a son i vêrs cristians cuant che al disè: "Se o restais inte me peraule, o sês realmentri miei dissepui. e "...o cognossarês la veretât, e la veretât us rindarà libars. (Zuan 8:31,32)