Sainte-Mère-Église

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Glesie paesane

Sainte-Mère-Église e je un comun francês di 1.694 abitantis[1] situât tal departament de Manie inte regjon de Normandie,intal centri-nord dal stat. Il so teritori al è bagnât dal flum Merderet. Il 1 di Zenâr dal 2016,a seguit de riforme nazionâl, il comun al è stât fondût cun chei di Beuzeville-au-Plain, Chef-du-Pont, Ecoquenéauville e Foucarville ,dutis cun men di 200 abitants,formant un gnûf comun di 3 076 abitants[2] cun la stesse denominazion. Il comun origjinâl al cjapà il statût aministrativ di comun delegât[3].

Storie[cambie | modifiche il codiç]

Model:DxIn timp de seconde vuere mondiâl al fo il prin comun francês a jessi liberât de ocupation todescje dopo il sbarcâ in Normandie, te gnot tra il 5 e il 6 di Jugn dal 1944, e i doi paracaduts in stempe araldiche a lu ricuardin.

Sul Cjampanili de glesie al è stât metût un manicju dal paracadutist John Steele (1912-1969),Muart inte vuere dal Vietnam, in memorie di un dai episodis plui famôs dal sbarc, contât tal libri di Cornelius Ryan Il giorno più lungo,narrant lo sbarc in Normandie, e riportât tal cine omonim dal 1962: il paracadutiscj american John Steele de 82e Division Aviotraspordade al finìs cul so paracadut impicât sul tet dal cjampanili, restant par tancj oris penzât tal mûr dal campanâl stes. Fingint di jessi completamentri muart, al à vût di salvâsi dal scontro di tir cun i todescj, seguit dai prins lançs di paracadudiscj.

Cualchi mission dal videojuar Call of Duty, che si svolte tai dîs dal disembarc in Normandie, e je ambientade in cheste citât.Cun di plui ancje cualchi mission dal videojuc Brothers in Arms: Road to Hill 30, ancje intant che al sbarcje in Normandie, si svolin li.

Simbui[cambie | modifiche il codiç]

Colabore a Wikiquote
«D'azzurro, alla chiesa d'argento, coperta d'oro, caricata delle lettere onciali di nero A a destra, M a sinistra, sormontata da due paracadute alle cui funi è appesa una stella, il tutto d'argento; alla campagna cucita di rosso, caricata di un leopardo d'oro, armato e lampassato d'azzurro.»

Onorificis[cambie | modifiche il codiç]

  1. Dati del 2019 sugli abitanti entro i confini comunali prima della fusione.
  2. Dati del 2019.
  3. Error on call to Template:cite web: Parameters url and title must be specified.