Pugjilât tailandês

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Un combatiment di pugjilât tailandês jenfri zovins a Bangkok

Il pugjilât tailandês (oben muay thai, มวยไทย par tailandês, RTGS: muai thai, IPA: mūa̯j tʰāj) al è un sport potent di combatiment (art marziâl) ch'al si è disvilupât in Tailandie. Al è cognossût ancje tant che "l'art di ducj i membris", parcè lis mans, i pîts, i camadons e i zenoi a son ducj une vore doprâts.

Ancje se lis pidadis al cjâf a puedin someâ plui impressionancj inte competizion, i esperts di chest sport a asserissin, che lis pidadis bassis (low kicks), i camadons e i zenoi a son plui vastants pai combatents.

Vie pe competizion, il partecipant al fas la cerimonie lungje e il rituâl prime dal combatiment. Chescj a esistin par resons religjosis e a coventin tant che un slungjament e tant che preparazion.

L'alenament pal pugjilât tailandês al è cognossût par la sô intensitât e il so rigôr. Al smire a indurî lis vot armis anatomichis, di maniere che bati la pive dal pugjil tailandês al è spes paragonât a jessi batût di une mace di baseball. I pugjils tailandês dan pidadis cun la pive impen dal pît.

Il pugjilât tailandês al à influenzât tant il disvilup dal kick-boxing che al è stât intun secont moment creât intal Gjapon, in Europe e in Americhe dal Nord.

Cuasi ducj i moviments intal pugilât thailandês doprin il cuarp intîr, cuant che voltant l'ombul a ogni pidade e ogni pugn. Di conseguence, i atacs e lis difesis intal pugjilât tailandês a son plui lents ma plui potents par esempli di chei dal pugjilât o dal karate.

Model:Commonscat