Pape Zuan Pauli II

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!
Pape Zuan Pauli II (1980)

Pape Zuan Pauli II , nassût Karol Józef Wojtyła (Wadowice, Polonie, 18 di Mai 1920Citât dal Vatican, 2 di Avrîl 2005), al è stât il 264. Pape de Glesie Catoliche, dal 16 di Otubar 1978 fint a la sô muart. Al fo il prin pontefiç in 455 agns che nol jere talian, e il prin di origjins sclavis. Al à fevelât di une vore di robis intal so pontificât, di comunisim, materialisim, imperialisim, capitalisim e opression, al fo contrari a abort, pene di muart, omosessualitât, contracezion. Al fo viodût di tante int come un cjâf no dome religjôs, ma di livel mondiâl.

Le sô mission personâl come Pape, cjâf e insegnant pai catolics tal mont, e je stade chê di implantâ fermamentri la lezion dal Concili Vatican Secont, cirint di recuperâ la sacralitât e la part de Glesie tal mont di vuê.

Al à stât il Pape che al à viazât di plui inte storie e il tierç pe lungjece dal pontificât, influençant une vore la evoluzion de storie inte Europe dal Est daspò e prime de sdrumade dal Mûr di Berlin.

Al è ancje un sant de glesie catoliche.

Leams esternis[cambie | modifiche il codiç]

Su Wikimedia Commons al è disponibil contignût multimediâl relatîf a:

Pape Zuan Pauli II