Padue

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.
Padue
Non uficiâl: Padova
Provincie/Citât metropolitane: Padue
Regjon: Venit
Altitudin: 12 m s.n.m
Superficie: 93,03 km²
Abitants: 211.560 (30-6-2016) ab.
Densitât: 2.274 ab./km²
Comuns confinants: Abano Terme, Albignasego, Cadoneghe, Legnaro, Limena, Noventa Padovana, Ponte San Nicolò, Rubano, Saonara, Selvazzano Dentro, Vigodarzere, Vigonovo (VE), Vigonza, Villafranca Padovana
CAP: 35100
Prefìs telefonic: 049
Sît istituzionâl

Padue (Padoa tal dialet venit) e je une citât di 211.560 abitants, cjâflûc de provincie omonime, situade in te regjon dal Venit. A Padue si cjate une des Universitâts plui prestigjosis de Italie, e al è un impuartant centri economic.

Storie[cambie | modifiche il codiç]

Seont la tradizion, la citât di Padue e fo fondade tal 1183 p.d.C. di un grup di Venits, cu lis rivis dal flum Brente. Vuê e je stade confermade la presince di reperts di chest periodi storic.

Vie pe etât Romane, Patavium e jere une des citâts plui ricjis dal Imperi, e simpri leade economichementri e militarmentri ae capitâl.

La Alte Ete di Mieç e fo par Padue une vore devastant: de invasion dai Uns di Atile, avignude prime de fin dal Imperi (452-453), ai Langobarts (601), fin ae prese dai Ungars dal 899.

Basiliche di Sant Antoni

Dome daspò dal an 1000 inizià la ricostruzion; la sô Universitât e fo fondade tal 1222, la seconde plui antighe de Italie. E fo ancje il lûc di predicazion di Sant Antoni fin tal 1231, an de so muart. Par ricuardâlu, i Padoans a tiarin sù une Basiliche, vuê une des plui visitadis.

Tal cjamp militâr, Padue e cirì di espandisi, al dispiet di diviersis incendiis e devastazions, fin tal XIV Secul. Il 1405, difat, al fo l'an de definitive sumission a Vignesie dopo di une lungje lote.

Cul Tratât di Cjampfuarmit, dal 1797, Padue e dut il Venit a pasarin sot de egjemonie dal Imperi Austri-Ongjarês. La tornade al Ream di Italie e avignì dome tal 1866, a seguiti di un plebissît.

Lûcs di interès[cambie | modifiche il codiç]

Origjin dal non[cambie | modifiche il codiç]

La etimologjie dal non no je sigure, ma al è evident che le citât al a cjapât il non dal flum Po (Padus) Ancje la presince de palût Patine, dongje de citât, a çampe dal flum Brente.

Viôt ancje[cambie | modifiche il codiç]

Leams[cambie | modifiche il codiç]