Mur di Levant

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Un ringraziament al va a cui che al à scrit chest articul.

Dut câs il test nol è scrit inte grafie normalizade; se tu puedis, modifiche la pagjine seont lis regulis che tu cjatis ca.

Il borc di Levanto, localitât de Riviera di Levante inte provincie de Spezia, al jere une scjale impuartante par lis navis su lis rotis des galeriis de Republiche di Gjenue, al soretave al confin orientâl dal gulf omonim, dilunc di une strete cjarte che di li, al rientrave ai pîts dai riliefs cirintîfs par cualchi centenârs di metris ot tiere.

Dop l'anession volontarie di Gjenove tal 1229, i levantêis a àn vût di difensâsi tal 1242 de invasion des trupis imperâls di Federico II il grant.

Al fo il cjistiel, antic manôr de famee Malaspina Benoglio, che al salvà la popolazion che e respongè ducj i atacâts dal nemic.

A chest punt si capì che al jere necessari dotâ il borc di oparis difensivis adaptadis, si decidive duncje par la costruzion di une cinte murarie e di un cjistiel,su le culine, dant vie ai lavôrs tal 1265.

Il cjistiel[cambie | modifiche il codiç]

Il cjistiel a di une bande e, a sinistre, la glesie parocjeâl di Sant Andrela glesie parocjali di Sant Andre

Par ce che al rivuarde il cjistiel vecjo la scelte e fo semplice, l'antic cjistiel dai Malaspinis al jere in posizion dominant par vie de scjale. Une parentesi e je necessâr, il spieli di aghe dal port si trovave in chê volte dulà che vuê al è il puest in front de logjie te zone di piaze dal Popolo e, plui in alt, piaze di Piassan, la viers via Cantarana e jere ocupade dal torrent omonime che li si scomençà a mar. A est di cheste zone, al sorte ancjemò vuê un rilief al culin di cui si individuà tal cjistiel preesistent ancjemò une biele posizion di dulà si podeve difensî il borgo e manteni un oc sul golf in front.

Il cjistiel al à une forme lungje,afusulade, paralîl ae coste tirrene, curvât un pôc a nord est, dulà che al è une torint rotonde di cui si separan da lis muris de citât.

Lis muris[cambie | modifiche il codiç]

La torre dal orologjo di Sant Jacum. Sot, il paîs e jenfri i doi grups di casis, là che a son i arbui, la zone dulà che al jere il port.

Di li la cjaste, che e veve une misure complessive di cirche 500 m, e va par un curt trat a est e si continue par ce che al è il lungh trat ancjemò esistent vuê. Scjampant jù pe declinazion, in direzion nord-ovest par tornâ dopo pôc ben a nord cuntun percors un pôc arcuât, conveçât a ovest, viers l'interior dal traç. Passant duncje di là dal abside de la glesie parocjâl di Sant'Andrea e di là de piaze Massola lis muris a rivin a chê che in antiche e jere la foce dal torrent Cantara su lis rive dal che si pues ancjemò notâ lis toris de porte dite dal Fossato o de Acua.