Croste de tiere

De Vichipedie, la enciclopedie libare dute in marilenghe.


Icono de esbozo
Icono de esbozo
Cheste vôs al è un aboç, che al è stât juste scomençât e al conten dome pocjis informazions.
Se tu puedis, zonte alc cumò e judinus a fâle deventâ simpri miôr seguint lis convenzions de Vichipedie. Par vê une liste complete des vôs in cheste condizion, cjale la rispetive categorie. Graciis di cûr!
Scheme de Tiere e de atmosfere

La croste de tiere in gjeologjie e gjeofisiche al è il strât plui superficiâl de tiere. Al pues jessi grues dai 4 o 5 chilometris in font dal mâr e dai 20 ai 40 chilometris te zonis continentâls.

Croste continentâl e croste oceaniche[cambie | modifiche il codiç]

La croste al è l'unic strât de Tiere solide che e je eterogjeni ancje in sens orizontâl. Fondamentâl e je la difarence tra croste continentâl, plui gruesse e mancul dense (parcè che i siei greps a son in prevalence acidis), e une croste oceaniche, plui fine e dense (parcè che e je fate soredut di greps basics). Al è ancje di notâ che la aree de croste continentâl e je plui grande des tieris emerzudis, parcè che inclût ancje dutis lis tieris che a son sot aghe ma a mancul di 2500 metris di profonditât. Il scjalin morfologjic che segne il passaç tra croste continentâl e oceanic al è clamât cee continentâl.